Thursday 12 June 2014

Moyang 82 tahun sambung belajar di OUM




Assalamualaikum w.b.t.. Berita ni bukan yang terkini.. Tapi dalam bulan Mei 2014 lepas kot.. Di salah sebuah cawangan Open University Malaysia iaitu Terengganu, seorang calon pelajar berumur 82 tahun telah mendaftarkan diri belajar di OUM.. Apa yang Eraz baca, dia merupakan bekas guru dan sekarang mengambil program Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam (Pengurusan Islam) dengan Kepujian di Open University Malaysia.. Berita lanjut, korang boleh klik LINK ini.. Fuh! Memang mantap la..

Ini membuktikan yang belajar ini tiada penghujungnya.. Memiliki sijil atau segulung diploma atau ijazah sarjana muda atau master atau PhD juga sebagai tiket untuk kita lebih berjaya.. Alhamdulillah, Eraz sekarang ni sedang berusaha menghabiskan MBA dalam masa yang ditetapkan.. Belajar sambil bekerja memang mencabar.. Tapi tak mustahil..

9 comments:

  1. OUM Terengganu..dekat di rumah ni..

    ReplyDelete
  2. Belajar tak kire usia! Haebak ah moyang ni.

    ReplyDelete
  3. Semangat moyang ni memang superb! :)

    ReplyDelete
  4. wah bngge jd org ganu. haha *tkdok kaitan*

    ReplyDelete
  5. wahhh solutelah ngan nenek ni....
    dok berangan jugak nak sambung master tapi lepas pencen ler kut

    ReplyDelete
  6. bangga saya baca dan ada sedikit segan. okay..saya masih tak pernah lupa nak sambung belajar

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.