Kelab Blogger Ben Ashaari

Sunday, 29 June 2014

Hujan lebat !

Assalamualaikum w.b.t.. Rasanye bukan sekali, tapi dah berkali-kali kot hujan lebat plus angin kencamg dan plus lagi kilat petir.. Ada sampai sekali tu, masa Eraz on the way balik KB, pokok tumbang merintangi jalan raya.. Terpaksa la u-turn semula dan ambil jalan lain.. Dah la masa tu nak maghrib..

Hari Khamis baru ni, lain sikit dari segi masa.. Selalu semua tu berlaku petang atau malam.. Tapi khamis baru ni di tengahari.. Hari ni lak macam biasa waktu orang nak balik kerja tapi berbezanya di hari pertama puasa.. Terus terfikirkan keadaan gerai-gerai bazar ramadhan.. Mana la tahu dengan angin kencang, terbang gerai mereka nak mencari rezeki..

Kami memang jarang ke bazar Ramadhan.. Macam hari ni, alhamdulillah wife memasak.. Walaupun dalam keadaan sakit akibat cabut gigi, tapi masih mampu memasak.. Alhamdulillah.. Masak sikit pun dah ok bagi Eraz sebab kami berdua je kot.. Zara kecik lagi.. Sepanjang wife memasak, Zara memang kena duduk bermain dengan papa la.. Tak boleh ke dapur.. Hehe..

#Selamat berbuka puasa semua!

14 comments:

  1. alhamdulillah hujan turun,kurang sikit rasa dahaga berpuasa =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. Tapi kali ni ribut kencang..

      Delete
  2. Replies
    1. Hujan di tempat-tempat tertentu..

      Delete
  3. Wahh..huntung sane ujan. Tempat ana acah2 je. Jap mendung, jap panas. Pastu ujan rintik2 je.

    ReplyDelete
  4. takut nak drive klu hjan lbat bserta hujan..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Risau tak nampak jalan depan tu..

      Delete
  5. bila tengok langit macam tu mesti rasa takut bercampur suka.. takut risau pkara tak di ingini berlaku, suka plak sebab tahu hujan akan turun dengan lebatnya..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Risau kot-kot berlaku perkara yang tak diingini..

      Delete
  6. Kat sini pon hujan sekarang ni

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.