Kelab Blogger Ben Ashaari

Monday, 2 June 2014

Keberanian seorang lelaki


Assalamualaikum w.b.t.. Sebelum tu, mari baca apa yang tertulis pada gambar di atas ataupun ayat yang Eraz taip dibawah :

"Keberanian seorang lelaki itu bukan dinilai saat dia bertumbuk dengan lelaki lain untuk merebut seorang gadis.. Tetapi, saat dia berhadapan dengan lelaki yang digelar bapa untuk melamar anak gadisnya.."

Haaaaa.. Ada betulnya juga kan.. Pasti berdebar-debarkan saat kali pertama berjumpa dengan bakal bapa mertua.. Ya la, kita tak tahu dia macamana, dia nak tanya apa dan lain-lain.. Sekali jumpa yang garang macamana? Bukan senang dia nak lepaskan anak gadisnya kepada seorang lelaki yang mungkin dia tak kenal sepenuhnya kan.. 

Apa-apa bertenang, jadi diri sendiri, sure semua akan ok.. Risik-risik dulu kat bakal isteri tu macam personaliti bakal bapa mertua.. Insyaallah semua akan ok.. 

#Teringat saat kali pertama Eraz jumpa dengan bakal bapa mertua dulu..

6 comments:

  1. Heheehe betul tu Eraz ..kena risik2 dulu ngan bakal isteri mcm mana la personaliti bakal pak mertua kita tu ... Kalau dah ada keyakinan diri baru la berjumpa ..Kalau tak der kan tak pasal2 bila org tanya terketar2 nak bercakap ..

    ReplyDelete
  2. kita yang pompuan nih pon nak jumpa bakal mak mertua, longgar habis skru lutut..:p

    ReplyDelete
  3. betul2 abg eraz,seram bila nak jumpa dengan bakal bapak mertua.

    ReplyDelete
  4. Yg prmpuan pun nak jmpe mak mntua seram jugak tau. Mane la tahu, dia tanak kite jd menantu dia. Huhu..naya

    ReplyDelete
  5. Haha...semua bakal pasangan begitu...harus tahu dan faham bakal mentua

    ReplyDelete
  6. heheheheh..semua lalui baik lelaki mahupun perempuan..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.