Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, 27 June 2014

Tuhan, Jaga dia untukku ..


Assalamualaikum w.b.t.. Tiba-tiba entri malam ni ala-ala nak jiwang sikit.. Pasti korang pernah dengar lagu terbaru Dato' Siti Nurhaliza kan.. Jaga Dia Untukku.. Kalau dengan lagu, memang best.. Lirik pun best.. Eraz cuba dengar satu-satu lirik.. 'Tuhan, Jaga dia untukku selamanya ku ada.. Mencipta syurga bersama menyayangi mendampingi dia'..

Apa yang pasti, itulah luahan dan perasan Dato' Siti semasa mendapat tahu suaminya, Dato' K cedera kemalangan di New Zealand dulu.. Masa tu Dato' Siti tengah buat persediaan nak buat konsert di Indonesia kot.. Sampaikan dia terpaksa tarik diri.. Boleh rasa betapa risaunya dia dari jauh dan mendoakan kesejahteraan suaminya..

Apa-apa pun, ini umumlah.. Kita sendiri akan automatik akan rasa macam ni kalau berjauhan dengan orang yang tersayang.. Semuanya kita serahkan kepada tuhan tetapi haruslah diiringi dengan doa.. Insyaallah semua kan ok..

16 comments:

  1. Betul tu Eraz..sapa2 yang ada perasan mmg camtu la ..
    Yang takder perasaan jer takder rasa apa2 huhuhu...
    Bila berjauhan hanya Tuhan saja yg tahu kan ..

    ReplyDelete
  2. betul3..hehehe :) apa pon lagu nih memang best..

    ReplyDelete
  3. siapalah tak sayang suami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa juga tak sayang isteri kan..

      Delete
  4. Huhu..pernah dengar lagu tu. Tapi mmg lagu tu dia buat utk dato' k ke?

    ReplyDelete
  5. rasa tak senang duduk kalau berjauhan dari yg tersayang kan..:)

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Kadang kadang apa salahnya kan.. Hehe..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.