Friday 13 June 2014

Tips & Cara Dapatkan CPUV dari Nuffnang


Assalamualaikum w.b.t.. Sebenarnya, Eraz pun baru on semula iklan Nuffnang di blog erazfadlidotcom ni.. Kalau masa awal-awal dulu, memang letak Nuffnang.. Tapi lepas itu ubah kepada satu pengiklanan lain.. Bila akaun dah cecal RM 100 ++, cuba cash out.. Kes ni last year.. Tapi sampai sekarang, paymentnya belum dapat.. Jadi akhir tahun lepas atau awal tahun ni, Eraz kembali ke Nuffnang..

Apa yang menarik tentang Nuffnang ni di mata blogger-blogger samada baru dan lama ialah CPUV nya.. Betul tak? Ramai yang dapat CPUV ni sebenarnya.. At least, bagi blogger-blogger baru yang nak menapak, ada la income bagi mereka.. Kadang-kadang tu sekali dapat, memang banyak la kan.. Betul tak? Ada yang tanya Eraz tentang Tips dan Cara untuk dapatkan CPUV dari Nuffnang.. Ini diantaranya :
  1. Semestinya yang pertama ialah, korang kena la rajin-rajinkan minda dan diri sendiri untuk update blog.. Kekerapan tu, bergantung kepada korang semua.. Dalam seminggu tu, at least biarkan nampak satu dua page yang berupdate kan..
  2. Keduanya ialah kemaskini survey dan juga profile korang.. 
  3. Haaaa... Ini mungkin ramai yang pelik.. Yang pasti, ramai blogger berpendapat, korang kena hantar tiket pada Nuffnang melalui form yang disediakan.. Cari, sure jumpa punya..
  4. Seterusnya pasal trafik.. Ini memang sangat penting walaupun bukan untuk dapatkan CPUV Nuffnang.. Seharusnya korang kena kekalkan trafik blog.. Caranya? Cuba la main SEO ke, sebab kadang-kadang, blog tak berupdate pun, traffik ada..
  5. Lastly, ini pendapat ramai, korang kena la letakkan iklan Nuffnang tu di tempat dan posisi yang betul. Semaksimum mungkin..
Apa-apa pun, rezeki itu ditangan tuhan.. Tapi berusaha itu perlu kan.. Bak kata orang, usaha tangga kejayaan.. Jadi, selamat mencuba.. Insyaallah akan tiba turn korang.. Wassalam..

15 comments:

  1. baru keluarkan 800 awal tahun hari tu ;)... orang lain ada yang beribu riban... slamat berjaya ye

    ReplyDelete
  2. thanks for sharing tips eraz...

    ReplyDelete
  3. belum dapat cecah lg nak cash out RM50..huhuhu

    ReplyDelete
  4. Tengah kumpul duit nuffnang nie...hihi

    ReplyDelete
  5. nisa tak pernah lebih rm10 lagi...tu la sbb jarang update kot..
    thanks sharing

    ReplyDelete
  6. Satu perkongsian yang HEBAT .. moga2 kita sama2 dapat menjana pendapatan sampingan bersama NUFFNAG .. Menabung sikit2 lama jadi bukit ..

    ReplyDelete
  7. thanks for sharing. nice info

    ReplyDelete
  8. sedey baru 75sen jer.... tak naik pon... =(

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.