Saturday 14 June 2014

Peperiksaan PT3

Peperiksaan PT3

Peperiksaan PT3 | Assalamualaikum w.b.t.. Peperiksaan PT3? Pernah dengar? Hari ni terbaca di Berita Harian pasal Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumukan yang Penilaian Menengah Rendah digantikan dengan Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) bermula Julai ini.. Ianya melibatkan semua pelajar Tingkatan 3.. So maksudnya, tiada lagi PMR macam dulu..

Sejauh mana perlaksanaan PT3 ini, Eraz kurang pasti sikit.. Mungkin cikgu-cikgu semua tahu.. Grednya setaraf dengan PMR pun, Eraz tak sure la.. Mesti lepas ni akan ada penjelasan lengkap.. Semua pelajar-pelajar Tingkatan 3 sekarang ni dah tahu ke? Ke masih bermoodkan PMR? Hehe.. 

Kalau Eraz ada maklumat lanjut pada PT3 ni, insyaallah akan kongsikan dengan semua.. Seriusnya, Eraz pun baru dengar ni.. Mungkin terlepas berita sebelum ni.. 

#Good Luck kepada semua calon Peperikssan PT3

5 comments:

  1. Dengar jugak hope formatnya berdaya saing dan tak completed buat guru dan pelajar jgn jadi umpama test run...

    ReplyDelete
  2. Bagus gak digantikan dgn PMR ni...target kementerian tak nak student ni terlalu exam oriented...salah satu tranformasi pendidikan di Malaysia dan sepatutnya disahut dgn baik oleh sesiapa saja..

    ReplyDelete
  3. Akak ada dengar jugak ..tapi tak tahu pulak sejauh mana perlaksanaan yang bakal pihak KEMNTERIAN laksanakan ..Moga2 memberi manfaat yang besar untuk anak2 & adik2 kita nanti ...

    ReplyDelete
  4. Anak kathy la tu yg terkena ni.tahun ni form3.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.