Kelab Blogger Ben Ashaari

Wednesday, 11 June 2014

Masa | Time


Assalamualaikum w.b.t.. Mesti semua orang dapat alert yang masa sangat cepat berjalan sekarang.. Semua orang tahu kan.. Sepatutnya tak perlu buat entri la kan.. Tapi Eraz ada teringat satu kata-kata orang tua yang beritahu Eraz dulu.. Tentang masa juga.. Bukan boleh share dengan korang.. Bagi yang dah tahu, boleh refresh..

Siapa pernah dengar yang siapa-siapa la kata terutama orang-orang tua yang, ....

"Kalau dulu, bangun pagi, masak nasi, bila malam, petang or malam, nasi dah basi.. Tapi sekarang ni, bangun pagi, masak nasi, bila malam or petang, nasi masih ok.."

Apa yang boleh disimpulkan dengan kata-kata orang tua tu? Maksudnya masa sekarang, berbeza dengan masa keadaan masa dia muda-muda dulu kot.. Ternyata, masa sekarang memang cepat berlaku.. Mungkin dunia sudah menuju ke akhir zaman..

#Siapa setuju? 

6 comments:

  1. masa mmg pantas berlalu,
    tapi manusia lambat tuk tersedar.

    ReplyDelete
  2. tak setuju. masa dulu kualiti beras bernas tak berapa nak kualiti. sekarang dah ada teknologi baru, tu tahan lama tu. hahaha.

    ReplyDelete
  3. 24 jam dah tak cukup dahh huhuhuhu..
    hargai masa..

    ReplyDelete
  4. Masa makin lama makin laju. Sekejap je dah nak ramadan. Sekejap je puase, pastu nak raya dah.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.