Thursday, 21 August 2014

Bila Zara dapat ulser mulut ..


Assalamualaikum w.b.t.. Siapa pernah kena ulser mulut? Mesti tahu macamana peritnya.. Bayangkan kalau bayi yang kena.. Apa la yang dia rasa.. Patut la dua, tiga malam ni Zara macam merengek sikit.. Manjan terlebih.. Rupa-rupanya ada ulser kat lidah baru nak naik.. Selain manja sikit, Zara macam tak nak makan macam biasa.. Ya la, faham la.. Mesti tak sedap mulut kan.. Sangat kesian.. 

Hari ni akan bawa p klinik.. Harapnya akan ok dalam dua hari ni sebab Mamanya cuti hujung minggu.. So boleh jaga 100%.. Kalau tidak, nursery la jawabnya..

Read more ...

Status Payment Unsuccessful tapi ..


Assalamualaikum w.b.t.. Ini satu kepelikan yang berlaku apabila Eraz membeli belah secara online di XXXXXX Malaysia.. Bila semak status ni di lawan web, katanya Payment Unsuccessful tapi masalahnya Eraz siap print resit lagi.. Camne tu.. Dah email pada yang berkenaan beberapa hari lepas, tapi belum ada feedback.. Tunggu sampai hari ni atau esok, kalau tak respon, kena up satu lagi tindakan.. 

#Siapa pernah terlibat dengan kes yang macam ni?

Read more ...

Peristiwa tudung terbakar ..


Assalamualaikum w.b.t.. Bila lalu depan Dewan Utama USM Kampus Kesihatan ni, teringat satu kes masa study-study dulu.. Kami ada program SUKAD di Kampus Kesihatan.. Satu bas la datang dari Kampus Induk Penang.. Kebetulan malam tu ada majlis kebudayaan di Dewan Utama USM Kampus Kesihatan ni.. Dan salah satu persembahannya ialah tarian lilin kot..

Nak dijadikan cerita, dalam penari tu duk menari-nari, tudung dia terbakar.. Terbakar pulak bahagian belakang.. Mula-mula tuanya tak sedar la.. Lepas tu, audien bising dan dia sedar.. Mula dia berlari ke belakang pentas.. Alhamdulillah tak de apa yan berlaku.. Cuak semua.. Kalau cepat terbakar, boleh padah tu..

Moral daripada cerita ni ialah mana-mana pelajar yang baru nak berjinak dengan tarian lilin, berhati-hatilah! Wassalam..

Read more ...

Wednesday, 20 August 2014

Maklumbalas WW #96


Assalamualaikum w.b.t.. Siapa yang dah baca entri Eraz pagi tadi yang bertajuk Wordless Wednesday #96? Bagi pendapat Eraz, lebih kepada tak sesuai kot.. Kalau la sambutan harijadi tu disambut dengan ramai orang, memang boleh memalukan orang berkenaan.. Apa salahnya kalau nak ingatkan dia juga, cukuplah sekadar korang berdua.. Ke camne? Hehe..

Di sini Eraz tepekkan beberapa komen yang ada.. Selebihnya, kena ke entri berkenaan la..
  • Huhuhuhu ...rasa2 cam tak sesuai jer bagi kek bentuk kubur di hari lahir seseorang. Kekadang kita tak faham dan tak boleh nak menduga hati seseorang .. Banyak lagi cara untuk kita beri nasihat kalau pon SI POLAN tu ada buat salah dan sbgainya ..
  • mcm xsesuai jer..huhu
  • erkkk. agak tak sesuai..tapi mungking kawan rapat kot ni.. yang dah biasa bergurau senda...
  • Hihi..dia nak bagitau yang semakin kita berusia, semakin dekat kita dgn kematian. Sebab semakin hari bertambah, semakin kurang umur kita. Tp xelok la bagi kek centu. Macam tak suke je org tu wujud kat dunia ni.


Read more ...