Kelab Blogger Ben Ashaari

Thursday, 30 October 2014

Zara dan Bedak


Assalamualaikum w.b.t.. Zara dan bedak, memang tak boleh dipisahkan sekarang ni.. Kalau jumpa bedak je, habis la kaki, tangan, muka dia sapa.. Extra lagi, habis lantai dia hiaskan dengan badak.. Sampaikan kadang-kadang tu, memang kena sapu dengan kain basah sebab tak nak badan lantai tu licin.. Kang ada orang yang terjatuh pulak kan..

Kadang-kadang tu, tak cukup dengan badan dia, kaki kami dan lengan kami pun dia nak tuang bedak.. Eraz pun relakan je la.. Dia pun dalam mood nak main kan.. Kalau kita tutup bedak tu, memang dia akan suruh bukak.. So bukak sikit je bagi keluar sikit-sikit.. Taktik!

Lagi satu yang bagus, Zara ni cepat belajar.. Sekarang ni, dia boleh ambil pampers dia then tuangkan bedak dalam pampers sebab selalu tengok mama, papa buatkan sebelum pakaikan pampers kat dia.. Lepas tu mula la terkial-kial nak cuba pakaikan pampers sendiri.. Mana boleh kan.. Apa-apa pun, budak di umur macam Zara ni, memang cepat belajar.. Jadi perkara atau perbuatan ataupun percakapan tidak elok, memang kena sorok sikit.. Kalau ada la kan.. Untuk kebaikan anak-anak kita juga kan.. Orang sekeliling pun sama la.. Risau dia terikut..

Read more ...

Lelaki Bodoh | Bogel dan Bayar RM 100,000

Lelaki Bodoh | Bogel dan Bayar RM 100,000
Lelaki Bodoh | Bogel dan Bayar RM 100,000

Assalamualaikum w.b.t.. Apa nak jadi dengan dunia sekarang ni.. Macam-macam boleh berlaku.. Kalau siapa-siapa tengok Harian Metro hari ni, terpampang berita tentang Lelaki Bodoh | Bogel dan Bayar RM 100,000.. Mungkin ada sebab kenapa individu ini atau kumpulan lelaki ini berbuat demikian.. Tapi perlu ke?? Sebagai buat, kena la fikir dulu akibatnya yang mungkin akan berlaku.. Menyesal tu, memang tak boleh buat apa bila duit dah habis kena tipu, gambar aib pula mungkin tersebar..

Sama-sama kita muhasabah diri untuk elakkan diri dari terlibat dengan aktiviti macam ni.. Sama-sama juga kita amalkan budaya sihat..

Read more ...

Wednesday, 29 October 2014

Tiada AFMASUK tapi AF Diserap Semula AF 2014

Assalamualaikum w.b.t.. Tak pelik kan bunyinya? Hehe.. Maklumat ni Eraz dapat daripada program Meletop malam tadi.. Pengetua AF 2014 telah memaklumkan bahawa tiada AF Masuk untuk AF 2014 ini.. Muktamad.. Akan tetapi, akan ada pelajar yang akan diserap semula berdasarkan pilihan fakulti dan produksi.. Semuanya akan terjawab di Konsert Minggu Ke 9 AF 2014 nanti.. Pelajar mana yang akan diserap semula? Mungkinkah Adel yang akan diserap? Mungkin Muna yang akan diserap semula? Mungkin juga Zarif yang akan menjadi pilihan untuk diserap semula? Semuanya bergantung kepada mereka..




Kredit Gambar : Yumida
Read more ...

Instagram Lara Alana

Instagram Lara Alana

Assalamualaikum w.b.t.. Apahal tiba-tiba buat entri pasal Instagram Lara Alana ni? Minat ke? Ke minat mak ayah dia? Haha.. Tak de la.. Sebab teringat apa yang Awal beritahu kenapa dia buat akaun Instagram Lara Alana ni.. Salah satu sebabnya ialah sebagai diari untuk kehidupan anaknya yang bernama Lana Alana tu.. Itulah ibu dan bapa.. Tiada yang lain selain untuk anak-anak..

Lebih kurang apa yang Eraz buatkan di blog ini.. Label : Diari Nur Zara Faleesya akan terus bernyawa sebab ianya akan menjadi bacaan kepada Zara Faleesya bila dia besar nanti.. Dari situ, dia tahulah akan susah payah, suka duka sepanjang dia membesar.. Macamana pula dengan adik-adik Zara nanti? Akan muncullah Label lain kot.. Hehe.. 

#Terima kasih kerana membaca..

Read more ...