Sunday 15 June 2014

Kurma berbuah di Kota Bharu

Assalamualaikum w.b.t.. Kurma berbuah di Kota Bharu? Eraz tinggal di Kota Bharu pun tak tahu.. Tapi ada patutnya tak tahu sebab Eraz memang tak lalu kawasan tu.. Eraz dapat tahu ni daripada wife sebab dia kata orang dah bising kat Facebook.. Yang pasti pokok Kurma memang berbuah di Bulatan Jam Besar di Kota Bharu..

Eraz google tentang kurma berbuah di Kota Bharu tadi dan nampaknya memang dah ramai blogger buat entri.. Salah satu yang rasminya ialah dari Sinar Harian.. Korang boleh ke web Sinar Harian untuk baca berita penuh..

Satu keajaiban.. Betul tak? Apa yang Eraz baca, sekarang kurma tu berbuah dan katanya pada bulan Ramadhan ni, boleh petik.. Selalunya kurma ni tumbuh subur dan berbuah di negara Arab je.. Tapi kali ni kurma berbuah di Kota Bharu..

Kuasa Allah, tiada siapa boleh lawan.. Wassalam..

5 comments:

  1. Maybe sebab cuaca kita panas sgt dah macam cuaca kat tanah arab sane. Tu yang kurma boleh berbuah. Agaknye lah. Syukur alhamdulillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah.. saya pun fikir benda sama... mungkin faktor cuaca yg tgh panas sesuai utk kurma ni berbuah.. apa pun, semua kuasa Allah juga lah.. :D

      Delete
  2. bestnya kalau dapat rasa buah pertama nie

    ReplyDelete
  3. Bestnyerr ...KURMA di Kota Bharu .. HEBATNYA kuasa Allah SWT ..

    ReplyDelete
  4. Maha Besar Allah..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.