Wednesday 11 June 2014

Kenapa sarapan pagi penting?

Assalamualaikum w.b.t.. Pasti dari sekolah sampailah sekarang, kita mesti dengar orang cakapmyang breakfast adalah sangat pentingkan.. Betul tak? Betul la jawapannya.. Mana boleh nafikan.. Apa kepentingannya, korang google k.. Banyak entri yang berkaitan ada.. Tapi, kenapa tak semua yang cuba ikut? Kenapa jadi tak berdisiplin dengan breakfast?

Tak payah nak kata pada orang lain.. Eraz sendiri pun 2 X 5 je.. Breakfast tu ibarat chipsmore.. Kejap ada buat, kejap terus lunch.. Memang dari sekolah dulu lagi macamtu.. Ma buatkan breakfast, selalu 'ponteng' makan.. Kerja pun sama.. Kalau betul-betul tengah lapar, baru la mencari.. Nak cuba ubah lifestyle tu, tapi tak boleh.. Alasan kekangan kerja, ada la sikit.. Yang banyak tu, diri sendiri.. So kena set dari dalam dulu kot untuk rajin-rajin breakfast..

Korang macamana? Kalai boleh, jangan ada yang macam Eraz! Adios amigos!! Wassalam...

11 comments:

  1. selalu jugak ter'skip' sarapan bila nak cepat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eraz selalu skip sebab tak sempat nak luang masa...

      Delete
  2. Replies
    1. Cik Nor bagus.. Eraz nak try juga la.. :)

      Delete
  3. Breakfast is a must. Kalau tertinggal mesti rasa tak best bila bekerja. At least a cup of Milo.hehe.

    ReplyDelete
  4. Selalu jugak alh tak ambik sarapan terutama time sibuk duk mengemas umah tetiber jer sedar dah tgh huhuhuhu............ terlepas sarapan..

    ReplyDelete
  5. kalau tak breakfast sure perut nie dah berbunyi......

    ReplyDelete
  6. Hehe..kathy lewat breakfast.dekat tgh hr baru sarapan. :)

    ReplyDelete
  7. Seriously sarapan penting untuk tenaga harian kita. Sebab dulu malas sarapan, ana kene gastrik teruk. Sejak tu serik ah kalau tak sarapan. Huhu

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.