Friday 13 June 2014

Bila bekerja di hari orang cuti ..


Assalamualaikum w.b.t.. Perkara ni Eraz dah tengok lama dah.. Dan memang diakui oleh rakan-rakan office yang lain.. Eraz ni pelik sikit kerjanya.. Kalau di Kelantan, rakyatnya cuti hujung minggu pada hari Jumaat dan Sabtu.. Ahad kerja balik.. Tapi terbalik bagi Eraz.. Jumaat Sabtu kerja, Ahad tu cuti.. 

So nak dijadikan cerita, bila kita drive hari Jumaat contohnya, semua kereta slow-slow je.. Ala-ala bersiar di pagi hari gitu.. Ada yang sorang-sorang, dan ada juga satu family.. Kabanyakannya mungkin nak pergi cari nasi pagi or maybe ke pasar.. 

Yes, memang bagus drive slow ala-ala bersiar-siar sebab keselamatan kan, tapi bila kebanyakan macam tu, kesian pula pada diri sendiri yang nak pergi kerja ni.. Hehe.. Apa-apa pun, perkara biasa la dalam kehidupan.. Entri ni hanya untuk luahkan pengalaman.. Mungkin orang lain berpengalaman yang berbeza..

Sesungguhnya memang mencabar jiwa dan raga bila bekerja di hari orang lain bercuti hujung minggu.. Dari bujang sampailah kahwin dan sampailah ada anak sekarang ni.. Ada lagi pengalamannya..  Insyaallah boleh dishare kalau ada yang nak dengar.. Maybe.. Wassalam..

8 comments:

  1. pelik pulak dengarnya kan eraz..tapi kalau dah tugas tu kenalah laksanakan...mungkin waktu eraz bekerja orang lain dok bersantai..tu yang mereka slow je bawa kereta..

    ReplyDelete
  2. memang pelik ni.. memang tak dek mood nak buat krja kalau orang lain bercuti :)

    ReplyDelete
  3. mood nak pergi kerja...kena cepat sampai tapi orang bercuti lain...boleh pulak bersantai bawa kereta slow-slow....

    ReplyDelete
  4. Adehh.. Pasni mintak tampal sticker tanda yg kite keje pada hari itu. Baru la org paham. Agaknye org lain fikir kite pun cuti mcm dia jugak.

    ReplyDelete
  5. Selamat bekerja...time bercuti, tu yang bawak kereta makan angin...sabar yer...

    ReplyDelete
  6. Tu dia..mohon bersabar..hehe.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.