Tuesday 22 October 2013

Bila bayi hisap jari ..


Assalamualaikum w.b.t.. Zara dah mula menunjukkan yang dia akan suka hisap jari.. Eraz tak berapa suka sebenarnya Zara hisap jari.. Ada la beberapa sebab.. Ada siapa-siapa anak mereka mengisap jari juga? Apa kesan pada gigi dia ya? Korang ada cara nak buatkan budak kecik hilang minat untuk hisap jari?

Published with Blogger-droid v2.0.10

14 comments:

  1. hisap jari merupakan satu habit buat baby, perlu dicegah sebab makin besar dia akan suka menghisap jari, akak ada pengalaman bila anak lelaki hisap jari bila tak dapat bantal busuk menjadi mangsa.....

    ReplyDelete
  2. hisap jari??? baik buat research cepat eraz...farah belum sempat nak buat research pasal ni sebab tak sampai masa lagi... he he he...nanti bolehlah kongsi dengan farah pulak...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Tak berapa setuju sangat dengan bagi puting..

      Delete
  4. ku isap jari kaki dia nk adik lg,tp klu isap jari tgn xpasti hehehe..

    ReplyDelete
  5. anak buah didiey isap jari telunjuk..agak pelik ckit..hehe..
    dengar kata kalau baby kuat isap jari maybe ada effect kat gigi.
    tapi itu juga petanda bayi tu budak baik :) kata org tua dulu2 :)

    ReplyDelete
  6. saya ada sekali tu jentik je jari biar nangis jap sbb bila dia ngopek terus diam. Pastu ada kala saya plak isap jari dia, so disbbkan air liur saya busuk, alhmdllh anak saya takde sgt da isap jari sekarang ni. umur dia baru menginjak 6 bulan..

    ReplyDelete
  7. Org2 tua ckp bdk yg hisap jari ni budak baik... Tp bila dh boleh makan,bg dia hisap buah or makanan,nanti pelan2 dia akan ok..Dh x ingat dh jari dia..:)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.