Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 8 October 2013

Ada Cendol Bakar ke ?


Cendol Bakar Autie Su | Assalamualaikum w.b.t.. Cendol bakar? First time ni Eraz dengar pasal Cendol Bakar.. Konfius pun ada.. Itu pun selepas bro Ben Ashaari buat entri Cendol Bakar atau Cendol Pakcik Bakar ? tadi.. Kredit kepada dia.. 

Dalam kepala duk fikir, macamana cendol di bakar? Nak bakar macamana kan? Ataupun apa yang dibakar? Aiyooooo.. Tapi lepas baca keseluruhan entri Ben tu, menurut orang katanya, yang dibakar itu adalah gula merah... Oooo ya ke.. 

Siapa-siapa pernah try Cendol Bakar ni? Ke siapa-siapa yang tahu macamana Cendol Bakar di buat? Jom share.. Mana tahu cendol bakar ini akan femes macam Burger Bakar nanti.. Hehe.. 

#Dulu konfius dengan ice cream goreng.. Tapi bila dah jumpa, baru faham.. Hehe..

20 comments:

  1. ada terjumpa kat sungai besar masa kursus tahun lepas.. nama peniaga tu Bakar, jadi namanya Cendol 'Bakar'

    ReplyDelete
  2. Owner nme bakar.hihi..dah penah try..sodap!

    ReplyDelete
  3. Hehe.
    X plik dh skang bro.
    Sdangkn aiskrim bleh goreng.
    Inikan pula cendol :-)

    ReplyDelete
  4. banyak dah cendol bakar ni
    gi la try cendol bakar drive thru lak
    hihi
    kat sg.buloh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelantan ni tak pernah dengar lagi ni..

      Delete
  5. cendol bakar ?
    cendol sejuk then bakar jdi suam2 kuku la ? cmtu ? hehe ...
    macam2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Cendol yang dihasilkan oleh En. Bakar..

      Delete
  6. belum pernah rasa lagi....tapi cendol bakar nie dengarnya popular.....

    ReplyDelete
  7. tak pernah rasa tapi selalu sangat dengar

    ReplyDelete
  8. haha..igt cendol tu d bakar..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula mula, Eraz pun ingat macam tu..

      Delete
  9. pernah nmpk banner besar kat tepi highway MRR2.
    tapi xpernah teringin nak mencuba. sebab rasa mcm pelik je..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah ingin nak mencuba? Waaa.. Bagus ayat.. ;)

      Delete
    2. terang2 tulis cendol bakar by Auntie Su.... mana ada En. Bakar pun.... mmg gula yg dibakar...boleh rasa pahit manis dlm cendol tu...

      Delete
  10. tak cuba tak tau...dah rasa terus melekat....

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.