Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 15 October 2013

Kenapa Aidiladha Meriah di Kelantan


Kenapa Aidiladha Meriah di Kelantan | Assalamualaikum w.b.t.. Ramai yang bertanya kenapa hari raya Aidiladha sangat meriah di Kelantan.. Cuti pun dapat dua hari kan.. Eraz jemput korang baca entri di blog INI..

Dah baca? Eraz rasa memang terjawab soalan 'Kenapa Aidiladha Meriah di Kelantan'.. Betul tak? Sebab lembu korban 7 bahagian tu memang sangat tepat.. Masing-masing yang turun menyempurnakan lembu korban tu.. Sebab-sebab lain pun sama..

Tuan rumah juga selalunya akan masak yang ringkas-ringkas untuk dijemu kepada semua.. Mereka akan menjamu selera selepas aktiviti penyembelihan lembu selesai..

8 comments:

  1. yup..kalau AidilAdha sebelah pantai timur memang meriah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah baca kan? Itulah antara sebab-sebabnya..

      Delete
    2. dah pernah beraya AidilAdha di Kelantan..memang best..

      Delete
  2. betul tu. memng sgt2 meriah kat sini. jiran2 tetangga pun mula lah berbagi2 daging. dua minggu jugk lah akn asyik mkn daging smpai naik muak. hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Resepi masakan berasaskan daging memang akan berterusan selama seminggu.. :)

      Delete
  3. nak kena cari menantu dari Kelantan nie....haha

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.