Kelab Blogger Ben Ashaari

Thursday, 17 October 2013

Siapa pernah try cara makan ni?


Assalamualaikum w.b.t.. Selamat pagi Khamis semua! Sure ramai yang dah masuk kerja hari ni kan.. Pagi-pagi ni Eraz teringat tentang satu cara makan ni.. Terutama pada musim raya Aidiladha ni.. Pasti punyalah masakan daging goreng ada kan setiap kali nak makan.. Tapi..

Siapa pernah try, ambil sedikit minyak hasil daripada daging goreng tu.. Letakkan minyak tu dalam nasi putih.. Lepas tu gaulkan nasi putih itu dengan minyak berkenaan.. Jangan banyak sangat minyak nanti lain lak jadinya.. Bagi ada rasa dan warna je.. Lepas tu, letakkan budu pulak sedikit dalam hasil gaulan nasi tu.. Gaulkan sekali.. Seriusnya, memang sedap.. Berlaukan kan pula daging goreng tu.. Memang pasti akan habis la nasi tu..

Try lah!!! Good Luck!!

#Siapa pernah try?

12 comments:

  1. pernah makan minyak goreng ikan letak budu..sedap jugak...yg nie kena try jugak nanti

    ReplyDelete
  2. tuh cara makanan negeri kelantan err

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin kot sebab ada budu.. Tak tahu la orang Kelantan lain makan macamtu ke tak..

      Delete
  3. sedap nanti boleh try hehe ini minggu daging hehe

    ReplyDelete
  4. hehehe...kat kampung sy mmg selalu buat cmtu. daging goreng sgt popular time raya haji :)

    ReplyDelete
  5. haa..sedap2 kalau minyak daging goreng makan dengan nasi. betul2 saya pernah cuba

    ReplyDelete
  6. pernah makan tapi tak letak budu.....

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.