Thursday 18 September 2014

"Malam ni ada suprise", Isteri

Assalamualaikum w.b.t.. Masa di tempat kerja baru ni, isteri ada call dan beritahu yang dia ada nak buat suprise kat Eraz.. Tapi memerlukan bantuan Eraz la.. Orang lain tak boleh buat.. Apa benda la agaknya.. suspen kan.. Haha.. 

Balik je rumah, sekali isteri bawa keluar satu kotak dan itulah katanya suprise tadi.. Rupanya dia ada beli satu barang secara online dan minta Eraz tolong pasangkan.. Susah katanya.. Haha.. Ooooo.. Itu la rupanya suprise.. Ok.. Eraz akan buat malam ni.. Senang je tu (Dalam hati la)..

Sekali bukak, amek kau, terburai satu-satu.. Sekeping-sekeping keluar.. Apa guide yang dia bagi? Hanya sehelai kertas bertulisan Cina di bawah tu.. Hai.. Mencabar minda juga ni.. (Itu pemikiran pada mula-mula la)..


Mula la buat satu persatu.. Mula-mula cari skru, tak de lak.. Dah pasang sikit, tak kemas.. Tak de skru, tapi bagi getah.. Oooo ok.. Kreatif.. Lepas letak getah, memang kemas.. Pasang pasang pasang.. Mula-mula kata, susah ni.. Lepas tu rasa macam fun lak.. Haha.. Sekali siap.. Tadaaaaaaa.. Itu hasilnya dalam gambar dibawah.. Yang asalnya papan sekeping sekeping dan guide dalam tulisan Cina.. Nasib baik paham guide dengan sendiri-sendiri.. Hehe..


Cantik la juga bila dah siap.. Macam tak percaya pun ada boleh pasang sebab mula-mula buka tu, papan sekeping-sekeping je.. Bila dah siap, siap ada laci laci lagi.. Idea yang bagus untuk berniaga..

#Kira aktiviti mencabar minda di malam hari la..

11 comments:

  1. sangat berguna nie...lebih lagi tuk pompuan letakkan brg2 make up dan accessories

    ReplyDelete
  2. hahaha berguna tp sebelum guna tu sgt menyusahkan.. kan?

    ReplyDelete
  3. kretif kan..cam gamba panda je tu

    ReplyDelete
  4. Cantiknya...sesuai untuk simpan barang2 keperluan seperti kerongsang,makeup dan barang2 Zara juga...hehe

    ReplyDelete
  5. comel je.. letak barang2 makeup pun boleh ni.

    ReplyDelete
  6. canteknya..mesti nak letak atas meja solek kan?

    ReplyDelete
  7. Suka main pasang2 mcm ni, sbb kecik2 sukamain lego... Haha

    ReplyDelete
  8. Comelnya..ni mesti nk letak barang mekap,kan

    ReplyDelete
  9. Besar ke kecik mende ni? Nampak comel!

    ReplyDelete
  10. Sweetnyer..utk letak barang zara eh?

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.