Wednesday 24 September 2014

Kisah Benar Suami Isteri !

Assalamualaikum w.b.t.. Nampak betapa tak sempat nya nak pegang Tab dan taip untuk entri baru di blog erazfadli.com.. Setakat sebelum entri ini dibuat, hanya satu entri je keluar.. Itu pun lepas pukul 10 lebih kot pagi tadi.. Macam biasa, idea ada tapi tak sempat nak bagi masa.. Apa-apa pun, balik kepada tajuk entri kat atas.. Kisah Suami Isteri.. Ini kisah Eraz dan isteri di 24 September 2014..

Eraz apply unrecorded leave hari ni untuk ganti kerja hujung minggu macam kebiasaan.. Dah diluluskan ingat turn tapi tiba-tiba boss call bagitau nak buat meeting jam 8.30 am.. Camne? Haha.. Sebab memang boleh bagi komitmen, Eraz sampai la pejabat sebelum jam 8.30 am tadi.. Dalam kepala, nak je tak pegi sebab dalam cuti kan.. Alih-alih sampai rumah balik dah jam 12 pm lebih.. Dah macam kerja half-day.. Tapi kuatkan semangat dan minda untuk hadir dan bagi komitmen.. Tapi sebenarnya, 50, 50 pergi dengan hati berada di rumah.. si

Kenapa? Sebabnya lepas isteri balik dari kerja semalam, dia demam.. Badan panas.. Terus bawa pergi klinik.. Risau sebab sekarang ni kan musim denggi.. Lepas jumpa doktor, dapat MC sehari.. Itu yang berat hati nak pergi meeting sebab nampak dia macam tak larat.. Tapi alhamdulillah, sepeninggalan ke office, semua ok.. Zara pun tak buat hal..

Tapi dalam tengahhari jam 1, boss dia pulak call.. Urgent sangat sangat sangat.. Terpaksa la Eraz drive bawak pergi office dia jam 2 pm settle kan hal tu.. Sib baik dia larat.. Macam-macam la hari ni.. Cuti dan MC tapi rasa macam tak cuti je..

Panjang lagi ni.. Tapi tunggu next entri je la kalau sempat.. Hari ni kena jaga isteri dan Zara sekali.. Hehe..

4 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.