Monday 22 September 2014

Resah, Risau tapi Bersyukur


Assalamualaikum w.b.t.. "Walau hati itu susah, resah dan risau, tapi kita tetap bersyukur.. Ucaplah Alhamdulillah.." Yes! Dalam pada kita cuba untuk mencapai sesuatu target, memang susah kita hadapi, resah kita alami, risau akan turut bersama kita tapi apa-apa pun, perkara yang dah tercapai maybe 50% walaupun belum 100% tetap kena bersyukur kan.. Betul tak? Tetap kena bersyukur juga kan.. Alhamdulillah..

Kenapa? Sebabnya 50% tu pun sebab kita dah usaha.. Kita dah buat itu ini.. Lagi 50% tu dikira on the way la kan.. Tetap juga kita berusaha sebab untuk berjaya, tidak bererti putus asa.. Tapi kadang-kadang bila kita didatangi satu anasir yang negatif, 50% tu tiba-tiba rasa macam .... Camne nak cakap ek.. Sia-sia kot.. Hampa.. Frust.. Dan lain-lain.. Target tu di buat untuk semua, bukan untuk individu.. Apa-apa, usaha tetap di teruskan.. Disudut positifnya, itulah cabaran!! Chaiyok!!!

6 comments:

  1. setuju dengan Eraz..apapun keadaan bersyukur dengan apa yg ada..tapi ada usaha inshaAllah Dia akan beri..inshaAllah

    ReplyDelete
  2. timm pun prnh alami..rsa putus asa pun ada..tpi alhamdulillah, sokongan kwan2 n famili buat kita xprnh lemah!

    ReplyDelete
  3. Betul2.. Kalau selalu ucap alhamdulillah pun bagus pe..hati pun tenang. :)

    ReplyDelete
  4. tiada cabaran bukan hidup namanya :) alhamdulillah, masih ditembak dengan cabaran doonia...

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.