Saturday 20 September 2014

Sabtuday #1 | RM 50 ke RM 51 ?

Assalamualaikum w.b.t.. Rasanya semalam menjadi viral dalam media sosial tentang satu perkiraan duit RM 50 dan akhirnya menjadi RM 51.. Mana datangnya RM 1 tu kan.. Korang dah tengok belum gambar tu? Kepada yang belum, ni Eraz attachkan.. Cuba perhatikan betul-betul pengiraan nya tu.. Kolum Beli memang cukup RM 50 tapi kolum Baki jadi RM 51..


Persoalan dalam gambar tu, mana datangnya RM 1 tu kan.. Hehe.. Then, cuba pulak korang tengok gambar di bawah tu.. Menggunakan duit RM 50 juga tapi menggunakan angka-angka yang berlainan.. Tiba-tiba kolum Baki yang itu jadi RM 65.. Boleh tengok gambar di bawah.. Jadi, dari situ dah boleh buat kesimpulan kan.. Renung-renungkan.. Wassalan..

7 comments:

  1. Dia dah jalan GST kot

    ReplyDelete
  2. sebabnya kolum beli tu adalah ditambah jumlah belian... dan kolum baki tu adalah ditambah dengan jumlah baki...sebab tu jadi lebih RM1 dan juga RM15...he he he...got what i mean???

    ReplyDelete
  3. adoi, pening gak cari mana datangnya...

    ReplyDelete
  4. Oke, failed math. Hahaha..jangan ditunjuk pdku nombor2. Kih3. Pening kepala. XD

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.