Wednesday 26 February 2014

Nasi + Ubi Keledek ?!


Assalamualaikum w.b.t.. Selamat Pagi semua.. Sebelum masuk meeting, Eraz nak update satu entri ni dengan korang.. Maybe berguna sekarang atau lepas ni.. Hehe.. Nasi + Ubi Keledek ?! Sebenarnya apa kan? Sebenarnya itu makanan untuk baby atau dengan kata lain, makanan untuk Zara.. Mungkin korang boleh try juga.. Nasi tu dimasak lepas tu di hancurkan.. Ubi keledek pun sama.. Di steamkan hingga masak then hancurkan.. Siap! Kami sengaja tak campurkan antara ubi dan nasi tu sebab masa suap je campur.. Nak bagi rasa manis ubi tu ada.. 

Itulah antara makan berkhasiat untuk anak kecil.. Elakkan Nestum.. Itu barang siap.. Sekali sekala, boleh la.. Cuba buat sendiri dan boleh pelbagaikan buah.. Labu ke, Avokado ke, Carrot ke kan.. Selamat mencuba..

16 comments:

  1. 1st impression masa baca tajuk ni, ingat kuih tradisional kelantan.. bila tgk gmbr dgn jelas, bru thu baby food rupanya

    ReplyDelete
  2. bole juga cuba pada Amir...thanks for sharing...^_^

    ReplyDelete
  3. wah zara dah mula nak makan dah.... memang elok masak sendiri eraz, yang nestum ke cerelac ke tak bagus sebenarnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah.. Lepas 6 bulan hari tu, dah bagi makan..

      Delete
  4. nice sharing....mule2 tgk eh ape tu?rpenye mknn baby...hehehe

    ReplyDelete
  5. elok jugak bg yg kita masak sendiri...sbb owner yang buat Nestum pun bg anak dia makan carrot..hahaha

    ReplyDelete
  6. yang penting kena rajin untuk buat makanan baby...tapi kalau tka sempat tu yang dah sedia ada pun boleh....hihi

    ReplyDelete
  7. Dah agak mesti mknn zara..

    ReplyDelete
  8. wahhh sedap ni... entah2 zara makan tak habis... terus masuk ke mulut eraz... hehehe

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.