Kelab Blogger Ben Ashaari

Thursday, 6 February 2014

Abah, Achik rindu ..

Assalamualaikum w.b.t.. Nak jemput semua pembaca blog ERAZFADLI.COM baca satu kisah or cerita ni.. Mungkin korang boleh tinggalkan sedikit kata-kata kepada beliau di entri berkenaan.. Di bawah Eraz copy paste kan sedikit entri nya :

28 Januari 2014. Jam lebih kurang 2:45 petang. Aku, ma dan abah di rumah. Abah seperti biasa tidur, penat. Ma simpan baju di bilik pakaian, aku pula sibuk menonton cerita di tv. Sedang aku khusyuk menonton tv, aku terdengar laungan Ma. "Achik, cepat datang..." Aku ke bilik ma dan abah. Sampai di depan pintu, aku tengok muka Ma lain. "Achik...abah kita dah takde", sambil pegang tangan Abah, raut muka Ma berubah. Aku terus ke katil Abah, aku tak mampu nak cakap apa-apa dah, aku blur masa tu. Aku tak mampu nak fikir apa-apa. Aku hanya mampu goncang tubuh Abah, minta Abah bangun, ja... READ MORE »

24 comments:

  1. sedihnya dengar cerita nie..salam takziah untuk keluarga arwah...moga segala urusan abah disana dipermudahkan insyallah..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete
  2. memang touching baca kisah nie.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete
  3. redha kan pemergiannya... itu pas ti terbaik dari Allah.... kalau benar rindu, jgn susahkan abah kat sana... selalu doakan dia, sedekah padanya, minta Allah ampunkan dosanya...

    untuk penulis, zikirkan surah insyirah, insyaAllah duka akan berkurangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete
  4. sedihnya... tak dapat bayangkan kehilangan orang tersayang dalam keadaan mengejut macam tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete
  5. assalamualaikum eraz...sedihnya..:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete
  6. sedih eraz dan memang tacing, bila baca boleh terasa perasaan tu... salam takziah, al-fatihah... i love my dad too...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete
  7. Sampaikan salam pada Fifi ye, takziah buat eraz & fify sekeluarga...
    Yana kenalan Fify & Rina masa Kuantan dulu lagi...
    Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman. Amin~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete
  8. be strong bro.. doakan dia ditempatkan dikalangan org-org yang beriman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete
  9. salam takziah la buat beliau...mmg kalau mengejut kita rasa susah nak lepaskan...sama macam sally :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete
  10. Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete
  11. Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete
  12. Al fatihah....akak pn sayang ayah akak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.