Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 25 February 2014

Apa nama 'dia' ni?

Assalamualaikum w.b.t.. Pagi tadi sempat keluar pergi beli kuih untuk sarapan.. Sekali ternampak kuih di bawah tu.. Apa nama kuih tu, Eraz sendiri pun tak tahu.. Memang pernah makan sebelum ni.. Tapi pelbagai rasa ada.. Yang pasti, favourite Eraz ialah yang manis, garing di tepi, lembut di tengah.. Peh!

26 comments:

  1. macam kuih penjaram....tapi yang ini kulit tepi ia tak berapa cantik ler sikit...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum dan salam singgah selasa Eraz...kuih penjaram,tapi biasa tengok yang warna dia agak gelap sikit dan tepi dia kemas...tapi yang penting rasa dia memang sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam.. Kuih penjaram pun Eraz tak kenal..

      Delete
  3. Salam singgah..ini kuih penyaram.biasa makan yang warna hijau perisa pandan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuih penjaram vs Kuih Cucur / Tepung Cucur.. Mana satu?

      Delete
  4. Ini namanya kuih cucur. Kalau di Melaka, ada sesetengah resipi menggunakan air kelapa muda. Tapi memang sedap. Sepatutnya warna dia perang sebab guna gula merah atau gula kabung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ke Kuih penjaram dan Kuih / Tepung Cucur ni sama? Adik Beradik? Hehe..

      Delete
  5. kuih penjaram ni.. tp pehal rupa dia mcm xlgkap ni ? hehehe..

    ReplyDelete
  6. Sedapnya...dah lama btol x makan kuih ni.
    Kecik2 dulu panggil je kuih topi. Slalu makan ni time breakfast, sblom p sekolah.
    Tapi tatau la nama betul dia... Hehehe.

    ReplyDelete
  7. mcm kuih jawa@cucur jawa..klu kt utara warna gelap sikit sbb guna gula merah..manis lembut di tgh..garing di tepi..

    ReplyDelete
  8. ooo kuih rupanya..sekali imbas macam telor mata lembu..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik yg kat tgh tu bukan kuning.. Hehe..

      Delete
  9. Replies
    1. Ramai juga yang kata kuih penyaram..

      Delete
  10. dlu masa kecik2 mak selalu cakap ni kuih topi. haha.. masa tu kite xtau pape lg so kalau nak suruh beli kuih ni, cakap je nak kuih topi.. :P

    ReplyDelete
  11. Mcm penyaram .. tapi biasa nya penyaram gelap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai juga yang kata kuih penyaram..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.