Thursday 13 February 2014

Apa itu Spontaneous Thursday ?

Spontaneous Thursday

Spontaneous Thursday | Assalamualaikum w.b.t.. Pernah dengar tentang Spontaneous Thursday ni.. Tapi tak pernah buat.. Tapi tergerak hati nak search apa benda sebenarnya Spontaneous Thursday ni.. So, ini hasilnya :

Spontaneous Thursday bermaksud 'Hari Khamis Yang Spontan' jika di terjemahkan, namun maksud sebenarnya ialah satu culture dimana pada hari khamis, blogger di Malaysia akan membuat entri secara spontan tanpa mengupload gambar.. Entri/post tersebut hendaklah dimulakan dengan tajuk Spontaneous Thursday sama seperti Wordless Wednesday.. Pengasas benda ini bermula dari Malaysia sendiri setelah mengikut sedikit sebanyak idealogi Wordless Wednesday.. Syafiq Rosli lah pengasasnya..


#Lepas ni boleh buat Spontaneous Thursday ni..

20 comments:

  1. yang baru pulak..
    hehhe..
    makin trending blog pasni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin boleh try Spontaneous Thursday lepas ni..

      Delete
  2. Replies
    1. Eraz dah tahu lama, tapi tak tahu macamana wujud..

      Delete
  3. boleh ler buat spontan...idea ada....

    ReplyDelete
  4. sally selalu je buat dulu...lepas tu dah jarang...sebab tak best takde gambar :P

    ReplyDelete
  5. mcm dlu pernah ingat nak jd pelopor kepada Speechless Saturday, tiba2 dpt idea tapi bila google dah ramai orang buat! adehh

    ReplyDelete
  6. Ada juga tgk blogger lain buat tapi akak belum lagi.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.