Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, 3 January 2014

Dua berita sedih hari ni ..

Assalamualaikum w.b.t.. Ini merupakan dua berita yang menyedihkan untuk hari ni.. Satu, 'Bapa tak sedar anak dalam kereta' dan kedua, 'Bayi mengeras, kebiruan pulang taska'.. Kedua-dua melibat kanak-kanak berumur 3 tahun dan 4 bulan.. Serius memang sedih.. Eraz tak boleh nak komen lebih-lebih sebab kita tak tahu hal sebenar.. Kedua-dua hasil laporan Harian Metro.. Pasti korang dah sedia maklum kan..

Al-Fatihah kepada yang meninggal dan Salam Takziah kepada keluarga mangsa.. Harap-harap tiada kes seperti ini lagi yang berlaku..



Published with Blogger-droid v2.0.10

22 comments:

  1. Saya sendiri sedih dan sebak bila dengar cerita-cerita macam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa macam tak sanggup nak baca kan..

      Delete
  2. sally pun xtau nak cakap ape abg eraz...nak marah pun, benda dah jadi -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benda dah jadi.. Mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku..

      Delete
  3. sedih .
    mesti mak ayh diorg rsa kehilangan sgt kan? :(
    alfatihah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seharusnya akan sedih dan rasa kehilangan..

      Delete
  4. Assalammualaikum..salam ukhwah..ziarah dan tinggal jejak kali pertama..masyaAllah..moga Allah memberi kesabaran yang tinggi buat dua keluarga ini..Al Fatihah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam.. Terima kasih sebab sudi singgah sini..

      Delete
  5. Al fatihah....tak tahu nak cakap apa, terlalu sedih dengar berita ini.....tak sanggup nak baca cerita ini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al Fatihah.. Eraz pun tak baca habis..

      Delete
  6. sedih sangat baca berita ni. diharapkan ibu bapa diluar sana akan lebih berwaspada dan pihak pengurusan taska juga jangan sambil lewa menjaga anak2 kecil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita sendiri perlu lebih berhati-hati..

      Delete
  7. Org biasa mcm kita mesti kata tak sepatutnya berlaku mcm ni, careless, dll. Tp di pihak mrk, hati dan perasaan seorg ibu dan ayah, hnya mrk yg lbh mngrti, brt mata memandang, brt lg bahu yg pikul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Sebab tu Eraz tak komen apa-apa..

      Delete
  8. Kesiannya.. Semoga keluarga mereka terus tabah. Huhuhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku..

      Delete
  9. hiba rasa hati baca berita ni..tp kena redha dgn ketentuanNya..tak boleh nk menuding jari saja..tak dpt bayangkan kalau berada di situasi saya..semoga keluarga tersebut terus tabah dgn Qada' & Qadar

    ReplyDelete
  10. Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.