Kelab Blogger Ben Ashaari

Thursday, 9 January 2014

Lepas satu, satu yang terjadi ..


Assalamualaikum w.b.t.. Sebenarnya ini entri meluah.. Pagi-pagi buta dah meluah perasaan kan.. Hehe.. Bukan apa, lepas satu, satu benda rosak atau terjadi kat rumah tu.. Kali ni semua plug di bahagian dapur dan bilik no. 2 tak berfungsi.. Tiba-tiba.. Pelik bin ajaib.. Banyak benda tak boleh digunakan lepas plug tak de elektrik..

Fikir punya fikir, mungkin sebab wiring yang lama kot.. So, nak tak nak kena juga panggil orang yang pakar dalam bidang tu.. Dah buat 'appointment' dengan orang tu.. Duit nampaknya melayang lagi.. Tapi yang penting, kami selesa..  Harapnya semua ok.. Dan tak de apa yang berlaku lagi..

18 comments:

  1. selalunya kalau begini suis utama kat depan tu yang problem sebab tak boleh menampung kapasiti arus elektrik kat rumah..nak kena tukau ler tu...akak pernah kena gak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak terfikir lak pada suis utama..

      Delete
  2. biasa la tu..akak pun penah kena, sekali padam semua hamik kau..gelabah jugak..dahlah rumah kita je yg kena, takut gak jiran kata kita tak bayar bil..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik tak de apa-apa berlaku kan..

      Delete
  3. kna tukar baru eraz..bahaya tangguh lama2..huhu

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Semestinya sebab nak positifkan diri

      Delete
  5. takpe la pasti ada hikmah disebalik semua yang jadi

    ReplyDelete
  6. rumah saya tahun lepas...dari ruang masa, dapur sampai ke bilik saya suis rosak.
    harap semuanya akan selesai dengan segera ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap esok akan selesai semuanya..

      Delete
  7. dah sampai masa nak berihat juga plug tu eraz...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berehat ke kak.. Hehe.. Macam dah mati je.. Hehe..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.