Kelab Blogger Ben Ashaari

Monday, 6 January 2014

Misi dapatkan air kelapa ..

Assalamualaikum w.b.t.. Tengahari tadi, wife Eraz call cakap dia pening kepala sangat-sangat.. Asalnya Eraz nak ajak dia pergi klinik.. Tapi kalau boleh nak elak makan mana-mana ubat sebab Zara tengah menyusu badan kan.. Sesetengah ubat tak sesuai untuk ibu menyusu.. So! Teringat apa yang pernah di buat dulu..

Teringat akan air kelapa madu yang boleh mengurangkan pening kepala.. Ambil air, rebus.. Mak mertua kata, campur garam sikit je.. So, petang lepas habis je kerja, terus menyempurnakan hajat isteri yang perlu minum air kelapa madu.. Buat ubat pening kepala katanya.. So, dengan berbaju kerja lagi, terus ke rumah mertua.. Tak panjat ya.. Ambil dengan galah.. Kumpulkan air dan sebagainya.. Harapnya ok la pening kepala isteri tersayang tu.. Adios Amigos!


#Penat-penat pun, berusaha dapat kan air kelapa yang sesuai.. Guna parang la nak ambil air tu.. Kalau dulu-dulu, minta tolong abah.. Tapi dah jadi suami dan bapak ni, semua kena buat sendiri la.. Hehe..

14 comments:

  1. nasib baik ada pokok kelapa, kalau tidak kena ler beli....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah.. Tak banyak kedai yang jual kelapa madu ni..

      Delete
  2. wow...baru akak tau psl air kelapa dan pening kepala ni..

    ReplyDelete
  3. Oh , baru tahu . Air kelapa pon boleh buat ubat pening kepala. Bagus2 . Thanks sharing :)

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Alhamdulillah.. Syukur apa yang dikurniakan..

      Delete
  5. Air kelapa memang banyak khasiatkan. kalau org sakit buah pinggang sangat elok kalau minum air kelapa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak khasiat yang orang tak tahu kan..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.