Kelab Blogger Ben Ashaari

Sunday, 19 January 2014

Surarumah ?

Surarumah | Assalamualaikum w.b.t.. Hari ni banyak entri pasal Nur Zara Faleesya.. Apa yang mendapatkan idea untuk entri ini lepas Kak Sukma komen di entri INI, dan ada perkataan 'sura rumah'.. Kebetulan juga pagi tadi, Eraz ada tengok ulangan program Salam Muslim di Astro Oasis juga membawa tajuk Surarumah.. Dalam program tu ada kawan kita, bro Ben Ashaari.. Cayalah bro..




Sebenarnya nak menjadi surarumah ni bukan senang.. Kena banyak sabar.. Rajin pun kena ada.. Pandai atur jadual dan lain-lain.. Eraz sendiri yang jadi babysitter kepada Zara di hari cuti pun kadang kala rasa penat.. Tapi menyeronokkan.. Apa-apa pun, jangan kita pandang rendah pada mereka kerana mereka pasti ada alasannya dan mesti ada caranya untuk kekal menjadi ketua keluarga.. Juga jangan pandang rendah pada surirumah.. Mereka kena bekerja setiap hari, non stop.. Mana ada cuti kan.. 

16 comments:

  1. heheheheh....bagus juga sesekali lelaki atau suami jadi sura rumah ni..boleh juga memahami tugas² seorang isteri dan ibu kita suatu masa dulu..hehehehe..

    ReplyDelete
  2. eraz jadi surarumah ye...
    tak pe sekali sekala belajar hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah.. Tapi di hari cuti je la.. :)

      Delete
  3. satu fenomena baru menjadi surarumah pada zaman sekarang.......

    ReplyDelete
  4. ingatkan typo , haihh . huhuhu
    betul tu miss Mia . anjakan paradigma ....

    ReplyDelete
  5. Macey sugho(bubur asyura) pulok bunyi...

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Banyak kisah tentang Surarumah ni..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.