Kelab Blogger Ben Ashaari

Thursday, 23 January 2014

Salji turun di Indonesia | 2013 ke 2014 ?

Salji Turun di Indonesia | Assalamualaikum w.b.t.. Salji turun di Indonesia? Biar betul kan.. Bukan apa, baru semalam ada bercakap dengan bapa mertua tentang cuaca sejuk sekarang.. (Tiba-tiba terfikir keadaan di Cameron Highland sekarang).. Sejuk punya sejuk, tak mustahil boleh turun salji kan.. Macam kat Mesir.. Ataupun katanya macam kat Vietnam.. Vietnam ada berlaku ya?

Tup-tup sampai rumah semalam, ada nampak saudara Engku Muzahadin kita buat entri pasal Salji Turun Di Indonesia!.. Dalam kepala, baru je bercakap dengan bapa mertua tadi, sekali dah keluar berita negara jiran turun salji.. Baca punya baca entri Muz, video yang ada di Youtube tu kejadian masa tahun 2013.. Tapi Eraz tak tahu pun.. Tapi apa yang adik Ainim (rujuk SINI) kita 'siasat', ada yang kata itu hanyalah buat manusia.. Errmmm... So, untuk 2014 ni macamana? Wallahualam..

Salji Turun di Indonesia

Keyword | Salji turun di Indonesia

22 comments:

  1. tu ler pasal cuaca memang sejuk sekarang, tidur tak perlu buka kipas...jimat.....!

    ReplyDelete
  2. Wallahualam...nanti kita siasat lagi ye. hihihi

    ReplyDelete
  3. rasanya biasa awal-awal tahun gini.. ermm... mama duduk johor ni, setiap awal tahun ada pesta layang-layang sebab memang kat sini cuaca berangin je..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum. Ya, akhir tahun lepas sy juga ada mendengar khabar ini. Dan ada juga yang cakap salju juga bakal turun d Malaysia. Tak tahulah sama ada betul atau tidak. Wallahu A'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wallahualam.. Macam-macam orang boleh kata.. Tapi tunggu berita rasminya..

      Delete
  5. ada beberapa tempat di semenajung suhu sekitar 20 degree celcius pgi td

    ReplyDelete
  6. cuaca sjuk sampai tdo mlm kna pakai sweater..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Nor tidur pakai sweater? Tapi serius, memang sejuk..

      Delete
  7. Tahun 2013 ? Tak de dengar berita pun indonesia turun salji? huhu, ke tak tengok berite kiera ni. Huhu. Cuaca kat sini memang sejuk. Tapi Alhamdulillah cuaca kat sini cerahh. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengarnya pula, semua tu buatan manusia..

      Delete
  8. nanti kita tengok macam mana... jangan2 kat Malaysia pula lepas ni kot??? he he he

    ReplyDelete
  9. seram la makin hari makin pelik dah

    ReplyDelete
  10. Perasan tak malam tadi memang sejuk sangat... adakah sejuk di perlis dah membawa ke kuala lumpur pula? :D

    ReplyDelete
  11. ui..kalau malaysia kena salji habislah...sejuk..

    ReplyDelete
  12. Macam pelik. Tapi sekarng memang musim sejuk..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.