Kelab Blogger Ben Ashaari

Thursday, 2 January 2014

Daripada Ais naik harga, akan mengakibatkan ?


Assalamualaikum w.b.t.. Sebenarnya entri ni Eraz buat siang tadi.. Tapi tak sempat nak menaip sebab sibuk di office.. So malam ni sudahkan juga hal ni.. Hehe.. Sure ramai yang dah baca tentang berita Ais naik harga di mana-mana akhbar.. Gambar di atas Eraz snap daripada Harian Metro.. Tajuknya Ais Mahal 50 sen.. 

Korang semua sure boleh fikir kan kalau dah Ais naik harga, barangan yang menggunakan Ais sure akan naik jugak kan.. Betul tak? Kadang-kadang perkara macam tu tak nampak.. Tapi fikir logiknya, tak kan tak nampak atau tak boleh fikir.. So! Lu pikir lah sendiri..

Jangan terkejut lepas ni minum air yang memerlukan ais tu dah berubah harga.. Errmmmmmm.. Dunia dunia..

Published with Blogger-droid v2.0.10

30 comments:

  1. lepas ni keluar pula kenyantaan tak elok minum ais untuk kesehitan..he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. Itu salah satu.. Ataupun tak baik minum berais, nanti sakit gigi..

      Delete
  2. sama-samalah kita buat ais sendiri. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat ais sendiri, lepas tu jual ya.. Hehe..

      Delete
  3. eloklah tu, ABC pun lepas ni mesti harganya melambung jugak...

    ReplyDelete
  4. buat ice sendiri ler.....jangan minum ice di luar......

    ReplyDelete
  5. mati la mcm nie ais naik harga sure lepas ni semua minum panas2 jer
    http://www.kucinghitam.net/2014/01/anak-menakan-pertama-kh.html

    ReplyDelete
  6. Barang semua dah naik harga...itu cabaran tahun 2014

    ReplyDelete
  7. Huh, eyqa sebagai student nie risau sangat semua barang naik. Habislah kami!

    ReplyDelete
  8. hmm..dah tak tau nak cakap apa

    ReplyDelete
  9. minom air kat rumah jela..huhuhuhuh

    ReplyDelete
  10. lepas nie order air panas je...murah sikit...kalau letak ais dah makin mahal.. lepas nie dah boleh buat ais sendiri kat rumah..

    ReplyDelete
  11. 50sen sekali naik..tak agak2..huhu..beli ABC naik rm1 la gamaknye

    ReplyDelete
  12. sy kurang minum ais... benda2 sejuk ni...

    ReplyDelete
  13. lepas ni bawak air masak je dr umah...jgn beli air dah kat luar -_-'

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.