Kelab Blogger Ben Ashaari

Monday, 9 December 2013

Kes bayi dibuang di tepi longkang

Bayi dibuang di tepi longkang | Assalamualaikum w.b.t.. Baru je lepas baca satu artikel dari Harian Metro tentang seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan telah ditemui dalam keadaan tidak berpakaian berhampiran rumah kedai baru di Lapangan Perdana 19, Taman Lapangan Setia.. Bayi tu masih bertali pusat dipercayai baru dibuang di tepi longkang.. Lepas tengok gambar tu, memang rasa kesian giler..


Bayi yang tak tahu apa-apa, diperlakukan macam tu.. Dah la tak de pakaian.. Tak di alas lagi.. Ya Allah.. Kenapa la ada orang yang sanggup buat perkara macam ni.. Tak boleh ke berfikiran secara waras sikit.. Nasib baik la juga Allah jaga bayi berkenaan dan ditemukan dengan orang awam segera.. 

#Harapnya bayi ini akan selamat

12 comments:

  1. ade lagi jenis macam ni . ingat da insaf dah semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasti ada yang buat benda-benda macamni..

      Delete
  2. semoga kita semua dilindungi dari keburukan & semoga Allah memberi petunjuk kepada semua hambaNYA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga Allah memberi petunjuk kepadanya..

      Delete
  3. saya tengok kat berita tadi. geram sangat dalam hati ni. kalau taknak anak, jangan pandai2 nak buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni jenis yang tak fikir panjang la ni..

      Delete
  4. kenapa la pendek akal betul diorang ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahu la macamana diaorg berfikir..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.