Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 3 December 2013

Kena lebih berhati-hati sekarang ..


Assalamualaikum w.b.t.. Bulan Disember kembali dengan musim tengkujuh.. Macam biasa untuk negeri Pantai Timur.. Tapi tak mustahil juga negeri-negeri lain pun banjir kan.. Bila dah hujan ni, banyak perkara terlibat sama.. Salah satunya ialah jalan raya rosak.. Banyak lubang.. So berhati-hatilah.. Jika yang berkereta, tak mustahil boleh mengakibatkan tayar pecah.. Kalau bermotosikal pulak, tak mustahil boleh mengakibatkan kemalangan.. 

Jadi sama-samalah berhati-hati di jalan raya.. Hari ni Eraz kena ke Kuala Krai untuk urusan kerja.. Jika selalu perlukan masa dalam sejam lebih sikit, tapi hari sure akan lebih dari tu.. Kereta sure la tak boleh laju-laju kan.. Jalan licin.. Sama juga nak ke tempat kerja.. Walaupun dah keluar awal, akan berlaku juga sampai lewat sebab semua orang dah bawa kereta sekarang ni.. Semoga semua orang ok..

#Sedikit terkilan di hati dengan sikap orang-orang yang susah nak bekerjasama..

Published with Blogger-droid v2.0.10

24 comments:

  1. selamat.....lama tak nampak....ada masa singgahlah blog saya..tq.

    ReplyDelete
  2. kat kL baru nak keluar matahari hari ni.huhu.. memang jalan banyak yang rosak. perlu lebih berhati-hati :)

    ReplyDelete
  3. sejak mlm td hujan xhenti2...nak balik machang xthu dapat ke tak minggu nie..jalan nak msuk umah biasanya banjir klu hujan xhenti2 mcm nie..huhu

    ReplyDelete
  4. hujan renyai2 sepanjang hari dekat ipoh nie..

    ReplyDelete
  5. satu hari suntuk melaka hujan semalam sampai pagi nie baru nak kuar mentari pagi....

    ReplyDelete
  6. shark br jer update entry pasai banjir kt kuantan..
    pantai timur skang mmg dh sampai musim.
    hati2 bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Terkejut juga dengar berita kat Kuantan tu..

      Delete
  7. jemput join sini

    http://permatabiru0310.blogspot.com/2013/12/ga-2013-by-permatabiru.html

    ReplyDelete
  8. Hati-hati kalau naik motor, nanti masuk lubang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Rakan motor memang kena lebih berhati-hati..

      Delete
  9. kat kota tinggi pun macam ni eraz..akak tgh siap sedia jugak ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mangsa banjir ni eraz...tu yg trauma nak tidur malam kalau hujan turun tak berhenti.takut terjaga kat atas air..huhu..

      Delete
  10. Hati2 bro... KL pun kerap hujan skng... tadi baru tengok video lori tenggelam sebab main redah je jalan.... Can't remember where... dangerous.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lori boleh tenggelam? Dashyat nya..

      Delete
  11. take care eraz. kalau hujan, berhati2 time memandu ya

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.