Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, 6 December 2013

Kes budak zaman sekarang ..


Assalamualaikum w.b.t.. Gambar ni Eraz jumpa di Facebook tadi.. Perkara macam ni rasanya bukan benda yang mustahil.. Ini berlaku mesti sebab kanak-kanak sekarang gunakan menjawab soalan berkenaan berdasarkan apa yang dia cakap setiap hari.. Tak mustahil ramai yang mendapat keputusan yang rendah dalam Bahasa Melayu sebab terpengaruh dengan bahasa SMS.. Agaknya macamana nak selesaikan kes macam ni?

17 comments:

  1. bahasa dunia maju,, janji bunyi sama,, bantai jela. budak masaih belajar katakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul masih belajar tapi budak-budak zaman dulu tak de pun.. Hehe..

      Delete
  2. Replies
    1. Agak-agak budak darjah berapa la ni...

      Delete
  3. hihi..masa kanak2 dlu pun pnh buat mcm ni kot..cer kongsi apa penyelesaiannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kanak-kanak zaman sekarang kot.. hehe..

      Delete
  4. ada telo BI sikit tu yang ejaannya salah tapi janji bunyi ada......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Markah tak dapat tapi budak tu kenal la apa binatang tu..

      Delete
  5. Replies
    1. cikgu dan ibu bapa penjaga kena buat sesuatu..

      Delete
  6. hebat sungguh. haih budak-budak sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak zaman sekarang cepat belajar..

      Delete
  7. budak2 cepat belajar. mungkin pada permulaan pembelajaran kan? :)

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Yang penting juga, budak tu sebenarnya cerdik sebab kenal binatang tu..

      Delete
  9. hehehe..kelakar juga sebab dia tak tau bahasa melayu untuk buaya..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.