Kelab Blogger Ben Ashaari

Saturday, 14 December 2013

Petua harumkan kereta anda ..


Assalamualaikum w.b.t.. Petua untuk harumkan kereta korang.. Pasti ramai yang dah beli pelbagai jenis pewangi kereta kan.. Ada kereta yang menjadi dan ada juga yang tak.. Kalau kereta Eraz guna pewangi kereta tu, mula-mula masuk je berbau.. Lepas tu, hilang..

So! Eraz dah try petua ni.. Memang menjadi.. Kereta memang berbau harum semerbak.. Daun Pandan jawapannya.. Siapa pernah try? Bau daun pandan sah-sah bau sedap kan.. Cuba korang dapatkan dalam 4, 5 helai daun pandan.. Lepas tu ikat.. Letak kat belakang ke, kat bawah kerusi je.. Then lepas letak lama sikit, cuba bau kereta korang..

Published with Blogger-droid v2.0.10

12 comments:

  1. ibu sally mmg suka letak daun pandan...kereta mmg bau fresh....tp xde la nak bau ocean ke lavender ke kan..hihi

    ReplyDelete
  2. akak selalu amik daun pandan kat rumah mak, ikat lepas tu letak kat beberapa sudut kereta ....memang baunya wangi jer.....

    ReplyDelete
  3. mak saya slalu letak kat kereta..bila time ada durian dlm kereta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa-rasa boleh hilangkan bau durian tu?

      Delete
  4. natural bau kn... tak pun guna serai wangi ok gak.. blh halau tikus dan serangga seklai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah lagi tu guna serai wangi..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.