Friday 1 November 2013

Tazkirah Jumaat | Yang Terbaik !


Ya Allah,
Jika suatu saat aku kehilangan harapan dan tujuanku, berikan aku keyakinan bahawa takdirmu adalah lebih baik daripada apa yang aku inginkan dan impikan.

Kau damaikan hatiku untuk menerima takdirmu kerana aku yakin dan percaya perancanganMu yang terbaik dan terindah untuk diriku..

Assalamualaikum w.b.t.. Boleh dalami kan ayat-ayat tu.. Bagi Eraz, hati yang Damai adalah salah satu faktor yang perlu kita ada dalam hidup.. Bila hati kita damai, semua perkara akan menjadi ok dan berjalan dengan baik.. Keyakinan pun sama sebab bila kita yakin, lebih senang untuk kita positifkan diri dalam membuat apa-apa perkara sekali pun..

Lastly, yakin dan percayalah bahawa segala apa yang telah dirancangkan dan ditakdirkan oleh Allah pasti yang terbaik untuk kita.. Mesti ada sesuatu yang tersembunyi yang kita tidak tahu.. Wassalam..

4 comments:

  1. Ya...sentiasa positif dalam hiudp..lupakanlah perkara yg telah berlalu, jadikan saja sebagai pengajaran

    ReplyDelete
  2. seharusnya terima takdir dengan reda bukan tak berani terima qada dan qadar.....

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.