Kelab Blogger Ben Ashaari

Sunday, 10 November 2013

Mana la datang mereka semua ni !!


Assalamualaikum w.b.t.. Sejak kebelakangan ni, banyak pulak semut dalam rumah.. Semut pulak yang kecik dan kategori semut gatal yang gigit tu.. Tak boleh nak letak air minum atau makanan tempat yang selalu-selalu atau atas lantai.. Sekejap je terus mereka ramai-ramai berpesta kat situ..

Setakat berpesta ok la lagi, tapi silapa haribulan, boleh gigit orang.. Paling risau kena kat Zara Faleesya la.. Kena buat sesuatu ni.. Fikir fikir.. Ada idea?

10 comments:

  1. Eh, dekat rumah saya pun sekarang banyak semut merah. Tak tahu macam mana nak buat. Dekat air masak dalam jag dan periuk nasi pun semut ni pergi. Jadi, kami ambil inisiatif untuk panaskan periuk nasi setiap masa. Air masak dalam jag pula diletakkan atas talam yang berisi air (supaya semut tak pergi).

    Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat juga macam tu.. Tapi kadang-kadang sampai kain-kain, atas sofa, atas katil pun ada..

      Delete
  2. Ubat semut berkesan bro... Saya ade cuba and berkesan. Cadangan Wanariahamiza pun ok, menghalang kemasukan semut!

    ReplyDelete
  3. Harap masalah ni akan selesai ya

    ReplyDelete
  4. tarok gula kat tempat lain..hehe..gerenti tak mai dah situ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya bukan gula je diaorg serang..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.