Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 5 November 2013

Sewaktu azan mendayu-dayu ..


Assalamualaikum w.b.t.. Sewaktu azan mendayu-dayu? Sebenarnya itu rangkap pertama lirik untuk lagu nasyid 'Selamat Tinggal Ibuku'.. Kenapa dengan lagu tu? Sebenarnya ia berkait dengan entri sebelum INI.. Sebenarnya lagu tu la yang kami nyanyikan semasa pertandingan Nasyid dulu.. Sampai sekarang Eraz ingat sebab liriknya sangat menyentuh.. Korang nak dengar lagu ni? Tengok video di bawah..


Atau boleh baca lirik ni : 

Sewaktu azan mendayu-dayu
Ibuku pergi meninggalkanku
Perginya takkan kembali lagi
Kerna takdir telah menentukan

Do'a restu kuutuskan Untukmu ibu
Semoga diri ibu bahagia
Di akhirat yang kekal abadi

Ibuku kau pemupuk kasih sayang
Kerna kaulah ibu yang tercinta
Baktimu padaku tidak terkira
Hanya Tuhan dapat membalasnya

Ibuku walau kau pergi dulu
Namun kutetap mengingatmu
Kasihku padamu seperti dulu
Selamat tinggal ibuku

17 comments:

  1. tersentuh dgn lirik ni..rindu umi :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serius sangat tersentuh kalau dengar..

      Delete
  2. lepas try upload plak suara bro yg nyanyi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dulu, ok la.. Sekarang ni, tidak la kot.. Hehe..

      Delete
  3. Nice lyrics. Maknanya mendalam :)

    ReplyDelete
  4. sayu je rasa. pd yg masih beribu tu sayang la mereka secukupnya. Sedihh...

    ReplyDelete
  5. sayu je .. lirik yang best ..jum terjah entry bru sy http://vanilacoklatpeace.blogspot.com/2013/11/betapa-besarnya-pengorbanan-seorang.html

    ReplyDelete
  6. sayu hati..rindu kat mak kathy :(

    ReplyDelete
  7. ala..tak dapat tengok video kat ofis..nnt malam saya tengok ek

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.