Kelab Blogger Ben Ashaari

Sunday, 10 November 2013

Cara Eraz nak elak demam ..


Assalamualaikum w.b.t.. Jika ada yang baca entri pagi tadi, mesti dah tahu yang Eraz dah rasa semacam dah ni.. Seolah-olah menuju ke arah mau demam.. So cara Eraz selalunya, minum 100 Plus.. Bukan yang sejuk, tapi yang biasa.. Siapa pernah cuba? Jadi tak? Bagi Eraz, kalau demam tu belum teruk lagi, memang jadi.. 

Published with Blogger-droid v2.0.10

27 comments:

  1. Selalu menjadi jugaklah. Ayah IM pun selalu galakkan minum 100 Plus kalau rasa nak demam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kira salah satu solution la ni..

      Delete
  2. 100 plus memg bnyk khasiat nya.. dyg selalu minum klu magrain , and it works , x perlu telan panadol dahh .....

    ReplyDelete
  3. yup, kenit pun minum 100 plus kalau rasa demam2. Biasa kalau demam air dalam badan pasti kurang, maka 100 plus la jawapannya! hehehe. Semoga Eraz cepat sembuh ye :)

    ReplyDelete
  4. memang selalu minum 100plus kalau rasa badan kurang sihat..

    ReplyDelete
  5. Oh, menjadi ke? Selama ni vee minum lepas 2 hari demam, patut la tak menjadi. LOL. Thanks for the info. Budak slalu demam mcm vee mmg perlu info gini. Hihihi.

    ReplyDelete
  6. kalau dah nak rasa demam, saya terus telan panadol je hekhek
    tapi kalau dah demam, minum air barli ~

    ReplyDelete
  7. Ada jugak yang demam denggi minum 100plus ni. Baik demam terus kencing manis, hihi, pulun lebih sangat kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demam denggi minum air 100 plus.. Baru tahu ni..

      Delete
  8. encik hubby selalu minum 100+ ni kalau dia rasa badan tak sedap atau lemah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira bukan time nak demam je la kan.. :)

      Delete
  9. Saya pernah tahu satu tips kalau demam. Berkaitan air 100 plus juga. Caranya, kalau air tu satu botol 500 ml tu, ambil separuh sahaja. lagi separuh campur dengan air masak. Pernah juga cuba. Alhamdulillah berkesan.

    Secara logiknya, betul juga. Air isotonik untuk tenaga + air masak yang memang diperlukan oleh badan. Yang penting sebenarnya, banyakkan minum air. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Air masak sebenarnya paling penting.. :)

      Delete
  10. betul jugak....selalu amalkan....

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.