Kelab Blogger Ben Ashaari

Monday, 16 September 2013

Kewajipan Seorang Ayah


Kewajipan paling penting seorang ayah terhadap anak-anaknya adalah menyayangi ibu mereka..

Assalamualaikum w.b.t.. Sekali bagi ayat di atas, macam pelik kan.. Tapi bila baca betul-betul, ada betulnya.. Siapa setuju? Ke ada siapa-siapa nak jelaskan dengan lebih detail? Secara logiknya, sure la sayang isteri kan.. Anak tu lagi la.. Tapi dunia sekarang ni macam-macam.. Perangai orang pun macam-macam.. 

Besar tanggungjawabnya sebagai seorang ayah.. Kalau senaraikan, memang panjang berjela-jela la.. Rasanya tak perlu senarai, memang semua dah tahu.. Sejak menjadi papa ni, makin faham macamana perasaan abah untuk membesarkan anak-anak.. Adik beradik Eraz ada 7.. Pulak orang kampung yang serba sederhana.. Tapi alhamdulillah, semua anak-anaknya berjaya sekarang.. Semua itu atas kasih sayang dan didikan abah dan ma.. Terima kasih.. Jasamu tak kan dilupakan..

#Ore sayang ma abah sangat-sangat!

5 comments:

  1. selepas kita sendiri merasa seperti apa yg ibu bapa kita rasa dulu..barulah kita faham erti hidup dan lebih menghargai ibubapa kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah.. hargailah mereka selagi mereka masih ada.. jika mereka telah tiada, kita masih boleh membantu mereka dengan cara yang lain..

      Delete
  2. Replies
    1. hehe.. harap-harap yang lain pun faham..

      Delete
  3. banyak jasa dan pengorbanan seorang ayah....

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.