Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 24 September 2013

Mencegah Lebih Baik Dari Mengubati

Mencegah Lebih Baik Dari Mengubati

Assalamualaikum w.b.t.. Eraz selalu praktikkan ayat di atas dalam banyak hal.. Mencegah Lebih Baik Dari Mengubati.. Ayat ni lebih sinonim kepada perubatan pada mulanya.. Boleh kaitkan kan? Tapi sebenarnya bukan hanya digunakan untuk perubatan, tapi dalam semua hal sebenarnya.. Dalam apa-apa jua perkara pun..

Sebelum buat sesuatu perkara tu, fikir-fikirkan lah dulu.. Cuba kita bayangkan apa yang akan berlaku selepas apa yang kita yang buat dalam perancangan tu.. Jika perkara yang hendak dibuat sesuatu yang terlalu negatif,  baik elakkan.. Sure semua boleh faham dan tahu akan apa yang perlu dicegah.. Sebelum berlaku apa-apa yang tak diingini, better fikir dalam-dalam dulu..

#Mencegah Lebih Baik Dari Mengubati

10 comments:

  1. Betul tu Eraz.....Mencegah lebih baik dari mengubati.....dari kecik akak di ingatkan tentang perkara nie...

    Faham-faham je laa...kalau dah namanya ubat...most of it ada drugs...tak kira ubat untuk dewasa atau anak kecil...adeiii...soo..untuk elakkan kejadian nie...lebih baik prevent kan.....

    x0x0 ^___^

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengubati perlu kan masa dan tak tahu apa kesudahannya.. mencegah lebih baik la..

      Delete
  2. perluaskan konteks ayat mencegah lebih baik dari mengubati....dalam kehidupan seharian kita banyak perkara yang patut kita hindarkan supaya tak terjerumus ke arah perkara yang tidak baik,,,bila dah terperangkap agak susah untuk kita beluar balik kepada yang asal.......

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.