Thursday 19 September 2013

Copycat !


Assalamualaikum w.b.t.. Copycat? Apa yang nak di fokus, Copycat.. Copycat? Copy Cat? Hehe.. Tiba-tiba timbul idea untuk buat entri berdasarkan tajuk Copycat ni.. Mesti semua orang tahu dengan maksud Copycat kan? Dalam dunia blog ni pun, banyak yang berlaku.. Copycat juga ada pelbagai cara.. So tak perlu Eraz cerita sebab semua dah tahu.. 

Apa yang Eraz nak cerita sikit tentang lagu Copycat? Haaa.. Siapa tahu Copycat sebenarnya pernah menjadi tajuk lagu untuk salah sebuah boyband dulu-dulu? Siapa kenal kumpulan A To Z? Haaa.. Mereka ni pernah buat satu lagu bertajuk Copycat.. Tapi malangnya selepas di main kan di stesen radio, lagu terus distopkan oleh kerajaan sebab menggunakan perkataan English sebagai tajuk dan juga dalam lirik.. Pada zaman tu, kerajaan serius bab-bab ni..

Disebabkan lagu berkenaan bakal popular untuk kumpulan berkenaan, mereka telah tukar tajuk dan lirik menjadi, Kau Pikat.. Jauh benar maksudnya kan.. Tapi bunyi lebih kurang je.. Itu saje ceritanya.. Tiba-tiba rasa nak cerita kes ni sebab mungkin blogger muda tak tahu.. Ke ada yang tak kenal kumpulan A To Z? Hehe..

#Jauhilah copycat ya kawan-kawan..

10 comments:

  1. copycat --> kau pikat ? haha.. boleh tahan laaa.

    ReplyDelete
  2. Perghh... Copycat bgi kredit xpe. Ni claim mcm sndiri punye ssh ler.. :)

    ReplyDelete
  3. A to Z ti kira dh zaman2 gua membesar..sempat layan A to Z...tapi xpernah tau citer ni..hu3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Kalau selak-selak berita lama, sure jumpa..

      Delete
  4. Replies
    1. ada kak.. salah satu single kumpulan A To Z..

      Delete
  5. ingat lagi dengan kumpulan tu...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.