Kelab Blogger Ben Ashaari

Monday, 23 September 2013

Harga Gula Bakal Naik !

Harga Gula Bakal Naik !

Harga Gula Bakal Naik | Assalamualaikum w.b.t.. Siapa yang dah baca surat khabar hari ni atau dengar berita radio, pasti dah tahu tentang saranan Menteri Kesihatan yang mencadangkan kerajaan menaikkan harga gula kerana mahu mengelakkan kes diabetes semakin menjadi-jadi.. Eraz tak nak hurai lebih sebab perkara ni memang ada positif dan negatifnya.. Betul tak?

Apa pendapat korang? Adakah akan betul berkurang kes diabetes bila harga gula naik? Atau orang tak kisah pun? Orang akan tetap beli gula.. Atau akan terus memberi kesan kepada harga-harga barang lain dan makanan? Atau akan menyusahkan orang-orang kampung atau rakyat Malaysia yang tidak mempunyai pendapatan yang tinggi? Atau atau atau? Apa andaian korang?

#Berkongsi pendapat


8 comments:

  1. nak tak nak, org ramai masih akan gunakan gula.. praktikal atau tidak harga gula naik dpt kurangkan penggunaannya, rasanya tak sgt.. & sdh tentu, harga minuman, kuih muih akan naik..

    ms ni lah menteri akan gunakan alasan kesihatan.. hmm.. kalau ada rakyat yg bersungut lps ni, tak mustahil ayat "buat gula sendiri" akan keluar

    aptb

    ReplyDelete
    Replies
    1. sah-sah kenaikan gula ini akan memberi kesan kepada yang lain..

      Delete
  2. lepas satu2 harga barang naik ni...apa cerita ni

    ReplyDelete
  3. tak tahu nak kata apa.. kalau semua benda nak naik harga.. susahlah rakyat..

    ReplyDelete
  4. semua barang akan naik, kalau beli barang...tanya kenapa harga baik, penjual kata harga minyak naik, kos naik...bla, bla, bla......aptb......

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.