Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 10 September 2013

Salah satu cara senang keluarkan peluh !

Gambar Hiasan

Salah satu cara senang keluarkan peluh | Assalamualaikum w.b.t.. Berpeluh petang ni dengan aktiviti duduk memotong rumput depan dan belakang rumah petang ni.. Memang dah anggap macam senaman terutama bahagian lengan sebab Eraz potong rumput dengan gunting.. 

Selalu Eraz kasi racun je itu rumput.. Tapi kali ni potong sebab musim tak menentu.. Hujan dan kadang-kadang mendung.. Risau racun tu tak sempat nak berkesan.. So ambil keputusan guna je gunting.. At least badan berpeluh walaupun ...... Walaupun kadang-kadang boleh rasa sakit belakang.. Hehe..

Biasa la kalau dah duduk rumah sendiri plus sebagai ketua keluarga kan.. Kalau Zara dah besar, sure dia menyebuk sekali.. Ataupun kalau ada rezeki dapat anak kedua lelaki, sure ada yang membantu kan.. Hehe..

#Isi tersirat entri: Berpeluh itu menyihatkan.. Selain itu, rumah pun bersih!

16 comments:

  1. betul2..kalau racun kang nnti hujan pulak..sia2..kalau gune gunting memang cepat tumbuh balik tp badan sehat.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Daripada sia-sia, baik bersenam..

      Delete
  2. tersiratnya cara dan teknik ni. heeeee....
    kemas rumah mmg kuar peluh pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Rumah pun kemas, badan pun sihat.. Kan.. :)

      Delete
  3. Replies
    1. Guna apa yang ada sebaik mungkin.. :)

      Delete
  4. badan sihat otak pun cergas......

    ReplyDelete
  5. Bro aku biasa Zumba je dalam bilik.. Pasang lagu kuat-kuat then menari zumba la ulang 2 3 kali sampai berpeluh... HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyooo.. Zumba? Seriusnya bro, aku tak pernah berzumba ni.. Hehe..

      Delete
  6. betul tu eraz. buat kerja-kerja camtu pun boleh dikira senaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Senaman dalam masa yang sama, rumah pun cantik kan.. Hehe..

      Delete
  7. satu cra senang nak kluarkan pluh..:)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.