Wednesday 18 September 2013

Gaji Buta ?

Gaji Buta

Gaji Buta | Assalamualaikum w.b.t.. Kerja kerja kerja.. Biasa la kan.. Kalau tak kerja, macamana nak cari sesuap nasi.. Sesiapa yang mempunyai perkerjaan, sememangnya kena bersyukur kerana masih ramai diluar sana yang masih mencari-cari pekerjaan demi menyara hidup sendiri atau keluarga.. Berbalik ke pada tajuk entri, Gaji Buta..

Walaupun sebanyak mana kerja yang kita kena buat, walaupun sebanyak mana masa kita kena spend untuk kerja, semua itu tanggungjawab.. Tanggungjawab wajib dipikul.. Jangan sesekali lagi dari tanggungjawab.. Cuma kita kena lebih positif dan bertenang.. Insyaallah sebab akan teratur..

Sebenarnya biasa la masa banyak kerja ni, kita automatik akan rasa macam, kan best kalau dapat cuti.. Kan best kalau tak payah buat kerja ni.. Kan best kalau kerja tak banyak.. Tak boleh! Sebab kita di bayar gaji kan.. Kalau nak semua tu, pergi la cari kerja tempat yang tak de kerja sangat.. 

(Ada ke tempat yang tak banyak kerja? Eraz macam dapat tahu ramai yang bagi jawapan apa.. Syhhh.. Pendapat masing-masing dan atas jabatan masing-masing..)

Kadang-kadang sekali sekala ter merungut tu hanyalah untuk luahan hati.. Luah apa yang terbuku.. Supaya release! Kenapa Eraz kata mungkin hanya luahan hati? Sebabnya kerja tetap siap walaupun merungut.. Kan.. BTW, semua tu atas pendapat masing-masing..

#Terpanjang la pulak taip untuk entri ni.. Idea mencurah-curah..

21 comments:

  1. teringat 'otai' kat opis ni asyik merungut bile buat keje. padahal keje die ape la sangat. ishishish..

    ReplyDelete
  2. bile dah luah, rase lega, bleh teruskan keje, hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. luah just untuk lepaskan.. kerja, jalan je..

      Delete
  3. kalau keje asyik tak puasa hati, merungut, makan gaji buta, pelanggan datang pun jawab macam malas jer....lebih baik berenti...ramai di luar sana yg nak keje.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. itu juga akan memberi kesan kepada company berkenaan..

      Delete
  4. Assalamualaikum eraz.. betul tu. ada baiknya niatkan dalam hati. pergi kerja sebab nak cari duit halal. insyallah dipermudahkan urusannya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam.. Betul kan niat.. Kan.. :)

      Delete
  5. Byk2 merungut rezeki xberkat...shhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah.. Merungut pun kena niat yang baik.. Hehe..

      Delete
  6. kalau dh namanyer makan gaji dan dibayar upah kenalah kerja dgn ikhlas kan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah kan.. Kerja kalau ikhlas, insyaallah ada sesuatu yang menanti..

      Delete
  7. kalau tak nak ada kerja banyak..xpayah kerja la bro kan..ha3

    ReplyDelete
  8. kerja saya xbanyak.. hehe kiranya mcam kan gaji buta jugak la.. huhu kerja datang dan pergi.. dah siap.. rasa2nya mcam dalam 100 tu 30% buat kerja 70% lagi berfacebook dan blog.. kekekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kerja memang tak banyak, tak pe la.. hehe..

      Delete
  9. sometimes kalau kita stress memang kena luahkan...if x luah bertambah stress..kan...pas tu mula la malas nak buat kerja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. meluah tu penting juga untuk kita release kan semua..

      Delete
  10. keje kan..mmg stress..masing2 ade stress masing2..kuat tak kuat je org tu bertahan..kite bertahan setahun..hari2..hehe..akhirnya mengalah..cari yg lain lebih baik..eh meluah kt sini pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting, kesihatan kena jaga juga.. kalau tak tahan juga, tukar kerja.. :)

      Delete
  11. yang penting, kesihatan kena jaga juga.. kalau tak tahan juga, tukar kerja.. :)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.