Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 6 May 2014

Perlu sabar ..

Assalamualaikum w.b.t.. Dalam keadaan membesarkan anak kecil ni, kesabaran memang sangat-sangat penting.. Kalau tak, tak tahu la apa yang terjadi kan.. Ya la, mereka tak boleh buat apa.. Sebagai contoh masa nak makan.. Tambah macam Zara yang boleh gerak sana sini.. Kalau tak sampau setengah jam lebih suap dia makan, memang tak sah.. Kalau tak, mana dia nak kenyang kan.. Pujuk makan, itu penting juga.. Boleh je berhenti suap bila dia nak makan tapi kesian la kalau dia lapar.. Kita orang tua, boleh cari makan sendiri..

#Jadi, sabarlah dalam membesarkan anak kecil.. Beralah.. Ada ke orang gaduh dengan budak kecik? Hehe.. Pasti dia tak fikir panjang..

14 comments:

  1. Setuju..moga suatu ketika nanti anak-anak turut sabar melayani ibu bapanya..amin..

    ReplyDelete
  2. suap budak kecik makan memang lama.. nak kasi dya duduk diam2 memang tak laa.. budak kan mana dya taw dok diam..:p jadi sabar jelaa..

    ReplyDelete
  3. saya ada juga gaduh dgn anak buah sebab dia bnyk sgt akal..haha

    ReplyDelete
  4. layan anak2 ni mmg perlu sabar sgt2..

    gitulah makayah layan kita dulu agaknya..penuh kesabaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la pasal.. Sekarang baru faham segalanya..

      Delete
  5. Hehe..4 kali da merasainya..sabo je la.. :)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.