Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, 9 May 2014

Ubat batuk !


Assalamualaikum w.b.t.. Ubat batuk ni memang banyak pilihan.. Kalau nak listkan, memang berderet la.. Tapi masa kat kedai tadi, tangan memilih jenama ni.. Dalam kepala, ada sebut pasal jenama yang berkotak merah tu.. Tahu kan jenama apa.. Jenama tu memang bermain dalam kepala sebab iklan dia muncul di TV sejak kecil lagi kot.. Hehe.. (Tengok berkesannya iklan di TV)..

Tapi tolak yang itu, walaupun lebih murah, tapi ambil yang itu.. Masa pergi klinik aritu, doktor di klinik berkenaan bagi ubat batuk yang tablet.. Dah pelik dah.. Tapi belasah je la telan.. Tambah macam tak berapa nak ok.. Sebab tu la beli yang minum lak.. Harapnya terus ok.. Hehe.. Siapa apa pengalaman minum ubat jenama ni?

14 comments:

  1. kalau batuk memang makan ubat ni jer...cepat baik nyer...tapi biasa ambik 3 kali makan baru ada rasa perubahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eraz baru 2 kali minum.. Hehe...

      Delete
  2. Moga cepat sembuh ..Antara yg tablet ngan yg cecair baik gunakan yg cecair mudah meresap dan kesannya lebih cepat ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahu kenapa dapat yang tablet hari tu..

      Delete
  3. belum pernah try lagi ni...macam ne pendapat eraz tentang ubat batuk ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum boleh bagi pendapat lagi.. Hehe..

      Delete
  4. huhu bolehlah lepas ni bagitau berkesan ke tidak ubat ni. :D

    ReplyDelete
  5. husna taw yg merah tu apa, cap ibu dan anak la tu..hehehe..

    ReplyDelete
  6. Ubat batuk tablet...suatu yg baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih kepada cair kan kahak kot kak rasanya..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.