Saturday 24 May 2014

Tak akan terlepas Final Piala Thomas esok !

Assalamualaikum w.b.t.. Ini sebenarnya bukan berita terkini pun.. Semalam lagi semua orang dah wow dan bising di FB.. Tapi Eraz rasa nak share juga kegembiraan ni di blog ni.. Bukan calang-calang nak masuk final.. Piala Thomas ni.. Kali terakhir kita julung Piala Thomas ni pada tahun 1992.. Lama tu.. Masa tu Eraz umur 9 tahun kot.. Darjah 3.. Sekarang dah three siries kan.. Haha..

Lawan kita pulak tahun ni ialah Jepun.. Walaupun sebelum ni maybe nama Jepun tak disebut sangat berbanding China sebagai Juara Bertahan, tapi Jepun pernah layak ke peringkat separuh akhir pada tahun 2010 dan 2012.. Lagi satu, di peringkat separuh akhir baru ni, diaorang menewaskan China.. Kira ada kuasa juga la tu..

So Malaysia kena gigih lagi sebab peluang nak julung Piala Thomas tu memang ada.. Nasib baik perlawanan akhir ni esok.. Petang lak tu.. Sempat la sampai Kelantan.. So! Sama-sama kita support Malaysia untuk menjadi Juara Piala Thomas!!

4 comments:

  1. tak sangka kan? alhamdulillah..doakan malaysia dapat julang piala thomas esok..amiinn.. :) uber malaysia apa cerita?

    ReplyDelete
  2. Pelik china boleh kalah..apa pun doa mengiringi utk team malaysia..

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum... eraz,

    doakan Malaysia boleh bawak balik piala thomas ke Malaysia... amin.

    mselim3

    pls: Malaysia boleh!!..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.