Tuesday 15 July 2014

Sebagai seorang blogger ..


Assalamualaikum w.b.t.. Bukan senang nak beri komitmen kalau dalam keadaan yang tak berapa nak betul.. Apa yang dimaksudkan ialah diri Eraz sendiri dengan blog dan kerja dan sebagai seorang student juga.. Kerja ok la sebab memang kerja hakiki.. Kalau nak perah idea untuk dapatkan idea bagi wujudkan entri baru, rasa macam tersekat je.. Kalau pun ada idea, masa pulak yang tak mengizinkan.. Tapi bila ada luang je sikit dalam kotak pemikiran otak, pasti akan rasa nak update juga entri blog tu dengan apa yang difikirkan..

Bila tidak update blog dalam sehari atau secara kebiasaan, akan rasa macam satu tanggungjawab yang tidak terlaksana.. Hebat tak? Haha.. Walaupun sebenarnya bukan full time blogger.. Tapi sebagai personal blogger ataupun lifestle dan parenting blogger, pelbagai tajuk boleh dijadikan entri.. Betul tak? Sebab 'dia' tak tertakluk kepada niche nya.. Bebas..

Jadi, bagi blogger aktif sekarang, cubalah untuk update walaupun satu entri dalam sehari agar pembaca blog kita tak lari atau menganggap kita dah tak aktif dan tidak serius sebab dah update blog dalam beberapa hari.. Jika mempunyai masalah yang tidak dapat dielakkan juga, sediakanlah satu entri khas menyatakan blog berkenaan tidak akan diupdate diri sekian hari ke sekian hari supaya pembaca tidak menunggu entri terbaru..

Boleh ke macamtu? Selama bercuti kepada yang bercuti sempena Nuzul Al-Quran hari ni..

10 comments:

  1. salam. sy update entri kadang 3 kali seminggu saja..masa tak mengizinkan tupun nak bw memang tak sempat..tapi hati tu membuak+ nak update setiap hari hukhuk

    ReplyDelete
  2. Hmmm...memang rasa pelik kalau tak update blog..

    ReplyDelete
  3. salam nuzul Al Quran..
    SELAMAT BERCUTI

    ReplyDelete
  4. absolutely,setuju sangat2 bila tak update blog ni rasa macam tak kena je kehkeh.

    ReplyDelete
  5. Ana pulak kadang2 2 hari sekali je.. Bizi sgt. Heheh~

    ReplyDelete
  6. kadang2 tak tau apa nak tulis -__-" jem otak.haha

    ehbloger.blogspot.com *jemput dtg :)

    ReplyDelete
  7. Salam..setuju sangat..dah rasa kat diri sendiri..lama xupdates blog, rasa macam kena mula dari awal semula...harap lepas ni boleh terus aktif..

    ReplyDelete
  8. betul. saya pun dulu sebulan sekali je. bila dah makin aktif ni, rasa macam something wrong je bila tak update blog. hmm..

    ReplyDelete
  9. tapi kalau dah sibuk tu yang tak boleh nak update......

    ReplyDelete
  10. penat nak mengarang.. hahaha..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.