Kelab Blogger Ben Ashaari

Saturday, 5 July 2014

Duit Kertas RM 6.00 ke, RM 3.00?


Assalamualaikum w.b.t.. Gambar di atas ni Eraz dapat dari perkongsian rakan-rakan di group Whatsapp.. Mula-mula baca message, memang dah tahu dah ini kategori lawak ni.. Benda yang tak wujud.. Jom selongkar misteri duit kertas di atas.. 

Ramai yang kata, gabungan dua duit kertas tu ialah RM 6.00.. Betul ke? Adakan mungkin RM 3.00? Kenapa RM 3.00?

Tahu kenapa? Sebabnya, duit kertas RM 5 dibahagi dua akan jadi RM 2.50 manakala duit kertas RM 1 dibahagi dua akan jadi RM 0.50.. Jadi RM 2.50 tambah RM 0.50 bersamaan dengan RM 3.00.. Haha..

So! RM 6.00 ke RM 3.00? Haha.. Sekadar lawak untuk membuat orang senyum di hari Sabtu.. Selamat Berpuasa..

#Sah-sah la duit kertas RM 6.00 dan RM 3.00 tu tak wujud! Sekadar gurauan..

8 comments:

  1. hahah..
    betuil juga tue
    dh kerat separuh harga pun jadi separuh.
    saper punya kerja ler nie

    ReplyDelete
  2. Haha.Ada betul jugak RM3.00 hehehe

    ReplyDelete
  3. Hahaha..ketawa sakan tengok gambar duit tuh. Nape la kreatip sgt rakyat malaysia nih. Hadoi..

    ReplyDelete
  4. hahaha husna terpikir jugak td macam mana boleh jadi RM3 plak..:p

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.