Kelab Blogger Ben Ashaari

Saturday, 26 July 2014

Persediaan Raya #6

Assalamualaikum w.b.t.. Persediaan raya seterusnya selepas Persediaan Raya #5.. Tidak lain dan tidak bukan la, kemas rumah.. Haha.. Sawang-sawang yang ada tu, kena la singkirkan.. Rumput depan rumah yang panjang tu, kena la kasi potong.. Longkang? Sendiri mau ingat la.. Dalam rumah? Itu lagi.. Kena simpan barang elok-elok, kasi tersusun..

Sebelum raya pun tersusun, tapi kalau nak raya, mungkin akan jadi lebih tersusun.. Mana caranya, mungkin korang boleh ubah cara susunan.. Betul tak? Hehe.. Barang baru? Perabot baru? Langsir baru? Tidak.. Itu bukan cara kami.. Sekadar mengemas rumah sahaja..

Selain dari mengemas rumah, pakaian nak 'balik kampung' pun kena kemas kan.. Itu lebih kepada isteri la.. Eraz tolong menolong je la bab-bab kemas tu.. Alhamdulillah, setakat ni dah hampir siap.. Maybe 30% ke 40% lagi kot..

#Siapa yang dalam perjalanan balik kampung, berhati-hatilah di jalan raya

4 comments:

  1. Wah..bestnya. Saya kemas rumah je. Alhamdulillah, esok mop lantai pulak

    ReplyDelete
  2. Hmmm.... Sama la akak. Mana yg boleh guna recycle jer. Tak nak membazir benda tak perlu.

    ReplyDelete
  3. singgah sini nak wish..Selamat menyambut hari raya aidilfitri. Maaf zahir & batin... ^_^

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.