Kelab Blogger Ben Ashaari

Thursday, 10 July 2014

Fogging

Assalamualaikum w.b.t.. Fogging! Tahu kan apa.. Semburan Kabus untuk menghalang pembiakan nyamuk Aedes yang mengakibatkan Demam Denggi.. Memang sejak dua menjak ni, Jabatan Kesihatan sangat aktif buat fogging ni demi keselamatan semua.. Rasanya banyak kes berlaku dekat area ni..

Petang ni, Eraz dapat notis pemberitahuan untuk semburan kabus ni kat area taman ni.. So diaorang nak masuk dalam semua kawasan rumah.. Sebabnya risau kes akan bertambah.. Eraz memang berhati-hati sekarang dengan nyamuk ni.. Risau dengan Zara je.. Apa-apa pun, kita benarkan sajelah mereka laksanakam tugas mereka kan..

Lagi satu yang tak bestnye ialah kalau dah hidup berjiran, walaupun kite cuba untuk menjaga kebersihan dan takungan air, tapi jiran kite? Klu ada yang membiak di kawasan mereka, nyamuk tu akan berterbangan ke kawasan kita jugak kan.. So? Kena fikirlah sendiri..

#Pernah diaorang datang sembur di dalam rumah?

5 comments:

  1. eraz kalau fogging jangan sampai zara terhidu bau asap fogging tu yer...bawak zara gi jalan2 giteww masa fogging....

    ReplyDelete
  2. tak menahan kalau kena asap nie dik eraz...huhu

    ReplyDelete
  3. Yelah, keselamatan kan.. 3 ary yg lepas dia buat sembur gak. Tak tahan rasa. Tekak kering je. Dahlah puasa, termakan pulak asap aedes. Hadoi.

    ReplyDelete
  4. Adeh..sakit tekak klu tersedut asap ni..klu smbur dlm rumah lantai jd licin bminyak..rumah akak sll kena. :(

    ReplyDelete
  5. dulu pernah.. makanan semua kena simpan habis..:D

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.